Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

MS AntiSpyware beta

MS AntiSpyware beta

Är det någon som har provat MS Antispyware ?
Antal svar på detta inlägg: 9
Den finns bara i betaversion på engelska,men går bra att köra på
svenska,om du har licens för XP.

Som sagt,betaversion.Det kan vara krångel.Jag tror du klarar
dig en stund till,utan denna lyx.

Dom som har kört är nöjda,läste jag på deras forum.
Det fungerar riktigt bra. Inställningarna är mycket enkla. Och sen hitta den 3 spyware i min dator. Det är bra Microsoft.

Kan tillägga att jag även har PestPatrol, Ad-Aware, Spybot S&D, Spywareblaster på datorn. Och dom har inte hittat dessa spyware.

Så jag tror det är ett bra program.

### Re: Jönsson Jag har samma tre första program som du nämner på min dator. Men ibland när jag testar något annat spyware-program så blir resultatet ofta att det programmet säger att det har hittat si eller så många misstänkta objekt. Utan att något annat program hittar dessa. Jag tror att det är en ren bluff för att få personer att tro att det är ett superbt program som man bör köpa. Det är dessutom ofta så att sökprogrammet säger att det har hittat dittan o. dattan men att det inte går att ta bort om man inte köper programmet. Dessa gånger bör det definitivt vara en ren bluff.
Ibland har jag letat på datorn med alla mig veterliga metoder för att försöka hitta de objekt som programmet säger sig ha hittat, men det går inte. Det kan ju i och för sig vara så att det ligger på datorn med ett helt annat namn, just därför att man inte ska hitta det.
Tittar man i listorna över olika visus mm. så framgår det ofta att det finns många alias-namn för ett och samma virus.

Allt det här är uppenbarligen = rena djungeln.
Annons
Rena djungeln,är bara förnamnet.Jag tror alltihop är ren bluff.

Firmorna avlönar smarta pojkar,som skrämmer upp folk,med
ofarliga spyware.

Har tre program förut.och enligt dom ren.

Laddade hem MS Antispyware.Jojomen ,hittade ett par till.
Leif , citat : ofarliga spyware

Ta det inte som en bluff.
men se det lite mer seriöst

om nu M$ kommer in i leken så kan de se missdådare i allt
som inte är deras egna produkter.
Men att de därför skulle flagga för det är inte troligt.
Det är mer troligt att de flaggar för allt som de vet har säkerhetshål. Och det borde väl de veta ;)

mvh // göcke
MS-AntiSpyware:
Är förmodligen inte farligt för datorn. Och det är gratis.

PestPatrol:
OnlineScannern är värdelös. Den hittar mycket riktigt filer som inte finns i datorn.

Programmet PestPatrol är däremot mycket bra. Det kan ta bort fler spyware än något annat program, tror ja. Dessutom går det att uppdatera precis när som helst. Och de är ju bra.
http://www.winsupersite.com/reviews/ms_antispyware_preview.asp

/
Ad-awareSE är oxå gratis å är bland dom bästa spywareprogrammen. finns att hämta på:
www.download.com
här är direktlänkarna till
Lavasoft Ad Aware SE
http://www.lavasoftusa.com/
som vi även har under download här på IS

Spybot Search & Destroy (S&D)
http://www.safer-networking.org/en/index.html

länkar som även finns på M$ sida om skydd mot spionprogram.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem