Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows mediaspelare

Windows mediaspelare

Hej
Någon som har en ide om hur jag ska få den att fungera för att spela upp videofilmer.

Spelaren visar filmen men det är inget ljud. Detta problem har uppstått nyligen.

Jag är INTE intresserad av alla förslag om andra spelare som är sååå... mycket bättre!
Såvitt jag kan komma på så har jag inte installerat något annat progam nyligen förutom en uppdaterad Quicktime, (skulle kunna bero på detta förstås), men det funkade ju dessförinnan.
Antal svar på detta inlägg: 5
Bara lite omkringsnack
Om det skulle krävas ngt extra tillägg, brukar det ju alltid frågas efter att installera. såsom, Java, Chockwawe Framework mm.

Ljudet i allmänhet i min nya Vista brukar fallera ngn gång för att sedan fungera igen.

Tyvärr så indikeras inte något saknat tillägg. Vanlig mp3 funkar ok, det är bara videofilmer i DVD format som strular, inte filmer i windowsmediaformat eller så.
i första tanken så säger det , är denna förbockad
hämta codec rutiner automatiskt

nästa är, är alla filformat valda

annars så är det säkert en kollision med den nya uppgraderingen av Quicktime
som kan vara orsaken, eftersom det fungerade innan som du skrev
Annons
Kollision med Quicktime har jag upplevt. Jag valde bort Quicktime för
Windows Media Player.

Jag har bara Media Plyaer som enda spelare. Då är det inga bekymmer.
Något mer verkar ha hänt, för jag stoppade i en köpfilm och får du upp en ruta där det står att mediaspelaren inte kan visa innehållet pga någon drm konflikt och att jag bör uppdatera drivrutin för grafikkortet.
Jag laddade ned sista versionen, men problemet kvarstår.
Har även provat att köra systemåterställningen för tidpunkten av installationen av Quicktime, men ingen ändring gjordes.
En del filer från windows update laddades ned tidigare också. Uppdatering av Framework eller vad det hette??

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem