Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Office paketet

Office paketet

Jag har Microsoft Office 2000 på en skiva det det står att det kräver Windows 95
eller senare jag undrar om det går att installera det programmet i min nya dator
som har vista eller är programmet för gammalt?
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: «1 2

att installera Office 2000 , i vista måste du göra med att bara installera de enskilda komponenterna , som word och excel, och utesluta outlook och de andra som trocklar sig igenom hela systemet.

jag rekomenderar inte office 2000, utan mer 2003, som fortfarande användas
och uppdateras. men det är lika där, bara enskilda packet är att föredra.


Openoffice fungerar bra det också, men man måste förstå att kompatibiliteten inte alltid finns,
OpenOffice har sin iso-standard OpenDocumentFormat (ODF)
och Office har OpenXML formatet, men inget av dem är bakåtkompatibla
och det är inte alltid möjligt att läsa dem i de olika officeprogramen.

så skiter det sig hos motagaren, måste man sätta sig in i vad det är hon/han använder för program och OS och hur de jobbar och med vilken mailklient de använder, alltså hur den vill att man jobbar med bilagor.


det är alltså ganska så snårigt detta, framför allt om man skall jobba över gränserna i ett företag. att man väljer rätt format.

en gammal regel i mailproblem är att spara bilagan före läsning och virus granska den, efter godkännandet skall man kunna öppna den med rätt program.

och sänder man till andra operativsystem , så packar man filen i typ zipformat
problemet för boax , ligger nog inte hos honom , om han gör rätt när han sänder bilagor i mail.
vill du ha någon att testa mot boax , så kan du sända ett mail med bilaga till mej.

och skulle jag välja mellan Office 2000 och Openoffice
skulle jag installera Openoffice på en Vista maskin.
Jag har Office 2000 installerat men använder bara vissa delar av det,i stället använder jag det här

http://www.abisource.com/

det är gratis, man kan välja språk,det läser word och kan spara i word däremot kan det inte rättstava på svenska
Annons
Jag har Vista med X på slutet i filnamnet, när jag skickar filer till Office 2003 så finns det en konverter och ladda ner från Microsoft.
Bara ett tips.
Kanske funkar till Office 2000 också.
boax , sände mig en fil som är sparat i Microsoft word 97/2000/xp .doc formatet, det borde ju fungera för i stort sätt alla?

Jag har nu testat den filen på w98 office97/2000 och
xp office2000/xp/2003 och vista 2007,
OpenOffice 3 på Linux Ubuntu , och Vista samt XP
No problemas.

kan man inte läsa dem, så ligger problemet lokalt på den maskinen.
Nu funkar allt som det ska ett stort tack för hjälpen alla

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem