Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Program att skapa .zip-filer med

Program att skapa .zip-filer med

Hej och god fortsättning.. (trots allt elände som hänt)

Skulle vilja ha tips om ett zip-program som är bra, gratis och gärna på svenska. Tack!

Mvh

/Catz
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: 1 2 Nästa »

typ Winzip eller Winrar
Ja, det är typ sådana program jag tänkte på - men är dessa du nämner verkligen gratis!? Tilläggas bör väl också att jag absolut INTE vill ha några adware resp. spyware med på "köpet" så att säga! *huga*

Ska väl också säga att jag behöver detta pgm till att zippa upp filer med. (Men det var ju självklart) Dem jag använt hittills var dels trial-versionen utav PicoZip bl a. Vill ej köpa detta. Samt ett som hette FreeZip, men det funkade dåligt tyvärr. Kan ju bero på att det är tänkt för ett annat OS än det jag använder, som är Win XP SP2.

/Catz
Win zip och Winrar är gratis, innehåller inga skumma program...
Annons
Sorry, hade nog fel där, är nog inte gratis, men finns ju att ladda
ner från tex. dc++
Finns det inte ett zip-program inbyggt i XP?
Ta filen du vill zippa och högerklicka och välj komprimera
http://www.rarlab.com/download.htm
PowerArchiver använder jag och de är de bästa komprimeringsprogramet jag testat. Den läser alla vanliga komp-filer och en massa ovanliga med.

http://www.download.com/PowerArchiver/3000-2250_4-10351110.html?tag=lst-0-1

+ programet har ett snyggt utseende som inget annat program har
- det är inte gratis
Okej, tack alla! Men känns ju lite som jag står på ruta ett i alla fall, får väl testa om Win XPs egna fungerar något sånär tillfredställande eller söka vidare.. Kanske dyker det upp något megabra tips här med mina kriterier som riktmärke.

Lex:> Jag använder inte fildelningsprogram (utav princip, tycker nog man ska göra rätt för sig - OBS! Ingen pekpinne, var och en får ju ta ansvar för sitt handlande).

Ricky:> Ditt förslag lät ju lockande iofs, men som sagt; gratis är gott.

Mvh

Catz
Det inbyggda i XP är presis allting du frågar efter. Iof ska man börja titta på att XP kostar pengar så är det ju inte gratis, men nu när du redan betalt för det så är det typ det..:)
Hej Rob!

Yepp right! Detta är en så kallade "Hem-PC" som man hyrköper via arbetsplatsen så det betalas ju efter hand så att säga.

Okej, jag hittade inte denna funktion till att börja med då den kommer upp i "Sänd till-rullgardinen" då man högerklickar. Är inte så van datoranvändare som ni kanske förstår - men man lär sig väl alla tips&trick med tiden antar jag..

Emellertid då jag klickar "Till Komprimerad" får jag upp detta felmeddelande:

Citat: "Komprimerad mapp":

"För att komprimerade mappar ska kunna hantera ZIP-filer
korrekt måste det program som är associerat med dem vara
komprimerade mappar. Detta är inte fallet för närvarande.

Vill du använda komprimerade mappar som program för att
hantera ZIP-filer?" - Ja eller Nej

Ska jag svara JA där då för att det ska funka med detta pgm sedan och även zippa upp filer resp. mappar?

/Catz - Som för övrigt är Novis på datorer.




Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem