Tisdag 23 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

.gif bilder

.gif bilder

Jag har använt .gif bilder på min/mina hemsida(-or) tidigare. Det är ju lite roligare med rörliga bilder. Nu verkar det inte gå längre. Det blir bara .jpeg. Någon som vet varför. Finns det alternativ?
Antal svar på detta inlägg: 10
? en gif bild blir inte jpg utan en konvertering eller att något program döper om extenssion .jpg .gif

alternativ kan vara flash
Jag känner till skillnaden mellan .gif och .jpg. Faktum är emellertid att två av mina "gratis-leverantörer" av hemsidor helt plötsligt antingen vägrar ta emot .gif eller konverterar .gif till "stillbilds" gif. .gif innebär ju inte nödvändigtvis att bilden skall vara rörlig, utan precis som Göcke antyder, bara ett bildformat.

Tack för alternativet, behärskar inte det, men gubben får väl lära sig nytt igen.
Kvibergsmyran , en av orsakerna till att de kanske har spärrat animerad gif är att det förekommer att virus smyger in i dem.
det kan även vara så att de spärrar flash , så hör med dem vilka format på rörlig grafik de godkänner innan du jobbar vidare
Annons
Tack Göcke för goda råd!
Med ålderns rätt och usla datorkunskaper, vågar jag mig på en "dum" fråga:

Kan man genom t ex HTML-kod "fånga" in en animerad .gif när den inte accepteras den normala vägen?
är inte riktigt med på hur du menar,
men man kan ju alltid lägga filer i en underkatalog som man läkar till på servern, då kommer det ju upp ett filträd för de filer som du vill visa.

får du använda include , så kan du läsa in en fil, men vilka kommandon som de spärrar vet ju din ansvarige av servern, och om du tillexempel får använda javascript
Jag har klarat av problemet. Än en gång tack Göcke
nu är jag nyfiken, på hur du löste det.
Göcke:

Jag lade bilden på en hemsida som accepterade animerade .gif. Därmed fick jag också en URL som jag kunde länka till. Kan nog inte förklara riktigt, men hoppas du förstår
bättre svar kunde jag inte själv komma med

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem