Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Varning för Spray Bredband 8000

Varning för Spray Bredband 8000

Hej!
Jag vill varna för Sprays ADSL 8 Mbit/s-abonnemang (Spray Bredband 8000). Jag har haft detta abonnemang sedan 3/1 och testat hastigheten massor av gånger och på olika tider på dygnet med TPTEST 3.12 (finns att hämta på Konsumentverkets hemsida http://www.internetit.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCategoryId=746
) - högsta uppnådda hastighet: 5,39 Mbit/s. Jag har kontaktat Sprays support via mail, men de behagar inte ens svara.
Så välj någon annan leverantör.
Ni som är tillfreds med er leverantör kan väl ge råd.
Ha det gott!
Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: 1 2 Nästa »

Glömde skriva... Hade deras 2 Mbit/s innan och det fungerade utmärkt... Klarar inte Spray 8 Mbit/s?
Tycker du kan vara nöjd.
Du får ju ca 80% av utlovad hastighet.
Det är acceptabelt. Ingen kan leverera fullt ut hela tiden.
Det är en maxkapacitetet du betalar för.

Det står ju även i Tp-test programet att om man får 80% procent av sin hastighet så kan man vara lugn, det är helt ok.
8mbit är maxhastigheten inte den hastighet du garanterat får. (Står oftast "Upp till" om du läser hela annonsen)
Den hastighet du har hemma hänger ihop med avstånd, kvalité på kabel eller om du har någon sunkig router som inte klarar av hastigheten hemma.
Annons
Ok, är det på det viset... Alltså jag visste att jag inte kunde räkna med 8 mbit/s hela tiden - men jag trodde att jag nån gång skulle komma i närheten...
Ja, ja då är det väl bara att köra på utan att klaga då... (men nån gång skulle det ju vara kul att få hastigheten man betalar för... *hmm* kan inte låta bli gggnälla lite).
Jag har telia 8Mbit/s och fick 7 Mbit/s med samma test (tptest)
Tack för det!

Har själv försökt att komma i kontakt med Spray i två veckor
ang. ett nytt abonnemag (8000) men man behagar inte svara
på varken mail eller telefon.

Så nu blir valet att kontakta en annan leverantör
ännu vettigare, hoppas att fler gör detsamma.

Detta handlar inte om hastigheten utan om Sprays
attityd gentemot ev. nya och gamla kunder.

Lennart
Själv har jag telia 8000 som är deras 8mbit jag får max 650kb/s normalt ligger jag på runt 590kb/s när jag maxar linan.

Men tror det har att göra med kabellängden från stationen den är på 2.7km alltså runt 1,7km för långt för att kunna få VDSL från BBB. *fan* ;)
Jag har Felia 8000. Max fart omkring 6.5mbit

Mvh Johan
jag har spray 8 mbit.......såg häromdagen att man max får ladda/dela ut 50 gig/månad.....samt hastigheten är dålig...vissa dagar ligger det på 50 % i tp test
VARNING!
Hade Spray förut. Tog ibland upp 3-4 dagar innan fel blev avhjälpta. Kass service helt enkelt. Om ni ska välja spray...Välj nåt annat!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem