Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Senil

Senil

Var bockar man i att man vill visa Intenet Explorer på skrivbordet.

Jag gjorde det häromdagen och allt är bra, men nu kommer jag inte på vart den inställningen ligger.
Hade för mig att det låg under skrivbordsinställningar, men icke. Det är väl själva f........
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Högerklicka på ikonen i program, välj "skapa genväg".
Ja det är den enkla vägen och välja Skicka till, men det finns en ruta att bocka i någonstans och det är väl själva den att det ska vara så svårt at hitta den
Högerklick på skrivbordet....Egenskaper, fliken Skrivbord...Anpassa skrivbord

Kan det var det du menar?
Annons
Start/Alla program/ IE/ högerklicka/Skapa genväg.
svens förslag har fungerat tidigare, men det gör det inte för mig nu längre. Det finns bara tre rutor kvar man kan bocka i, "Den här datorn", "Mina dokument" och "Mina nätverksplatser".

Kanske försvann detta i samband med uppgraderingen till SP3. Jag har inte funderat så mycket på detta tidigare då jag enbart använder mig av Firefox.

PerAsk: Har du nyss uppgraderat?
har du inga ikoner alls , så är det högerklicka på en tom yta på skrivbordet och
ordna ikoner efter och markera visa skrivbordsikoner
Samma problem för mig som Andreas. Jag hade för mig att det låg där, men har nu bara 3 rutor jag också
komplettering
Ja jag har nyss uppdaterat windows update
Jag löste det genom att använda Tweak UI från Microsoft. Då kan man få ikonen utan genvägspil (det är ju en princip att det ska funka). Dock så är det fortfarande bare 3 möjligheter under att anpassa skrivbordet. Undrar vad som hänt
Är det XP eller Vista ni pratar om Göcke

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem