Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Avbrott på Internet

Avbrott på Internet

God morgon alla IS:are

Hade häromdagen för första gången på länge,avbrott på uppkopplingen.
Har funderat på det här,och måste erkänna att det var för djXXXigt......
Drabbades ju nästan av klaustrofobi och abstinens,och det efter bara ett par timmar,de andra timmarna fram till de sex timmar det varade,hade jag (snudd på) tankar på att ta mej själv avdaga.......
Hur är det med er andra och Internet avbrott,hur "hårt" tar ni det ?

Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: 1 2 Nästa »

jag blir F..... och ringer supporten och skäller ut dem


nä jag skojar, med teknikens under så får vi leva med att det går sönder
och att grävmaskinisterna hellre gräver av en kabel än letar ägare och
får reda på var de ligger.
och att elektroniken faktiskt åldras den med och dör.
Göcke-
Jag måste väl erkänna att jag skojade jag med,(men det förstod du nog),ringde supporten (tele2) som var mycket trevlig och förklarade att de höll på som bäst med att försöka få ordning på det hela,och att det var fler ifrån just min stadsdel som ringt.
Du har rätt att elektroniken åldras och dör,det är väl snart,(om inte redan),att elektroniken är gammal,så fort man klivit ur butiken med den!
Hur som helst så,är det väldans vad drabbad man/jag blir när det faller ifrån,kanske vore en bra ide,att öppna behandlingshem för Web-brukare,de som missbrukar webben däremot är,enligt min mening,inte värda nåt dylikt,de laddar ju upp ändå så det räcker........


Mvh Peder
Innan jag fick Telia ADSL så hade jag fiberoperatör. Denne operatör omnämnes
i Göteborgs-Posten idag av upprörda kunder.

Efter 4 år har dom inte fått ordning på grejerna. Rekord.!!!!

Jag satt utan internet en hel långhelg. Supporten hade ledigt. 3 dagar utan internet. Det var mina värsta dagar jag upplevt.

Annons
leiake-
Visst är det ett elände när det blir stopp?
Man blir ju "helt ensam" och har knappt nån kontakt alls med omvärlden,i och för sej kan man ju gå till ICA och "surra" med kassörskorna,men man blir ju då inte särskilt omtyckt av de övriga kunderna...tyvärr!

Ha det..
Pettersson!

Denna operatör är ansluten till Göteborgs stadsnät. Det är ju rena bluffen.
Hur kan Göteborg ha översende med en sådan suspekt firma.

Det är inte bara fiffel med månadsavgifter. Det är tekniska fel oxå.

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=106&a=475754
leiake-
Det där såg inte alls roligt ut,usch och fy,vilket trassel...Skulle inte förvåna mej om de ansvariga sitter utomlands på nån beach med paraplygroggar och låter nån stackare här hemma bära hundhuvudet.
Jag är glad att jag har Comviq/tele2 som leverantör,de svarar snabbt,(inom 15 min i kö),och har 0200 (gratisnummer) till alla sina service operatörer,som dessutom är väldigt trevliga att prata med....
haha man får ju panik efter en halvtimme. Men det är värre om det är segt än om det ligger helt nere då funderar man på å bombhota isp. tittar alltid nere vid klockan om jordgloben är där. Är den väck så funkar inte internet å då blir jag tosig som få.
Jag har Blixtvik som bredbandsleverantör, jag har ingen sammanhängande uppkoppling i 10 minuter någongång på dygnet.
albin 1967
min frus syster bor i tranås å dom har med Blixtvik å dom har inga problem vad jag vet. Hade jag haft det som du så hade jag bytt operatör ögonaböj
Jag har telia!! inga avbrott sedan stormen Per!!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem