Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Problem med Belkinrouter

Problem med Belkinrouter

Har en belkinrouter F5D7230-4 Version 7001yy som inte vill att jag ska komma ut på internet. Har bytt dns adresser till opendns men det ska väl inte spela nån roll. den hittar nätverket men den kan inte hitta den primära dns adressen. Det har funkat innan men efter strul me alltting så ressetade jag routern å nu funkar inte ett dugg. Ska det spela nån roll ifall jag har fruns dator igång under installationen? Ska man ha samma dns i hennes dator. Sen undrar jag vad netbios ska stå på. standard eller aktiverat eller avaktiverat. Villa ha en egen dator igen så snälla hjälp mig om ni kan.
Jag använder Vista som OS
Antal svar på detta inlägg: 3
Kolla så att allting är i automatiskt läge, DHCP ska fixa att dela ut er uppkoppling. Kolla internet kontroll panelen att automatiska inställningar är i bockad i anslutningar för nätverk och starta om.
haha efter många om å men så har jag nu internet med den jävla routern. Skam den som ger sig.+ att det funkar med fruns dator å med opendns adresserna men det kostade en massa kaffe å snus.
Tack för hjälpen Need2Win2.
Men nu har det dykt upp ett väldigt skumt problem med routern, Jag kör som sagt med opendns å de funkar bra å nätvärk å allt funkar som det ska MEN nu till det konstiga.
Varenda gång jag ska logga in på routern så byts ipnummret å nätverket slutar å funka å jag kommer inte ut på nätet eller så behålls ipnummret fast datorn tappar nätverket å den kan inte kommunicera med internet. Bara å slänga routern eller?

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem