Tisdag 23 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Mobilt 4g

Mobilt 4g

http://d4d.dfs.se/node/2715

Snart är det här!! 4g Snabbt utlovas 100mb/s minst!! Tur att man inte investerade i fiberkabel 15000:-

leiake! 24mb/s släng sig i väggen!!
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

Hoppas de håller på det tills det finns 3g till alla i sverige först!
Eller att alla har möjlighet till bredband, det är där som den svåra tekniken verkar finnas.
patrikke!

På landsbyggden får alla släpa efter,tyvärr!! Det betala sig nog inte för dom.

Ozzy! Detta vore något för dig,som har 0,25 i lina!! Om du inte har höjt det?
Thomas2
Jag läste detta med stort intresse. Hoppas det finns drivande krafter inom Telia-Sonera, så det händer något inom vår livstid. Men smakar det så kostar det.
Gick vidare på hemsidan och läste även om Cociala nätverk. mycket intressant Site. Jag följde en debatt på video-tv från "Västra kretsen" Dataföreningen.
Ha de
Annons
Thomas2! Jag har mitt internet via ice.net, vilket funkar ganska bra.
ned ca 1,5mbit upp o,6.

Innan hade jag telia med mobil surf vilket var fiasko!
Från början hade vi över gsm nätet med ca 50kb/s ner i bästa fall.
Sedan byggde de ut till edge och hastigheten ökade till 211Kb/s som mest.
Fast det funkade oftast inte alls, har 2 km till masten och vi var 2 st! som använde den, men telia hade överbelastning på den fick vi alltid till svar.
På slutet fick vi reda på att det var en sk. slavmast och det var masten som skickade till den som var överbelastad.
Jag tror att jag satte i telefonkö över en månad totalt.

Tyvärr så har de mobila leverantörerna en gräns på 5 gb/månad oftast.
Ice.net kursade väl i måndags..?
Det funkar då än i alla fall, hoppas att det blir någon som tar över deras idé med internet över nmt.
patrikke!

Du klarar dig nog. Ett norskt bolag är visst spekulant.

www.nyteknik.se/nyheter/it_telekom/mobiltele/article522533.ece
Jag håller tummarna.
Man kan nog inte skylla enbart på sändaren. När det gäller mobiltelefoner,skiljer det okså på vilket märke man har.

Bor 2 km i från sändaren. När jag använder So-ER mobil sker en ständig växling av GSM och 3g. Medan Nokia har en stabil motagning av 3g,fullt godkänd.

Så jag vänta med spänning på 4g.
Nu är 4g på väg! I juli får visby,sedan kommer en massa andra städer. Bland annat växjö med omnejd, jönköping lindköping,göteborg lund karlstad,och till och med i norrland.

Stabilt och snabbt utlovas! Sug på den ni!!!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem