Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Mobilt bredband

Mobilt bredband

hej, jag har mobilt bredband från telia, på avtalet står det att om man laddar ner mer än 5 gig i månaden så sänks hastigheten till 30 kb när jag kör bredbandskollen visar den 0,06 mbit vet någon om det är rätt hastighet äller går det för sakta? jag tycker att det går segare än ett gammalt modem.
Antal svar på detta inlägg: 6
30 kb = 0,0293 mbit 0,06 mbit = 61,44 kbit

Gör man bredbandskollen med Internet Explorer så visar den ett värde ock kollar man med FireFox så visar det ett annat värde....



Vad har du för nät där du bor, joakim39?

Du kanske inte har tillgång till 3g utan kör med gsm eller edge?
Med din siffra på nedladdning ser det ut som att du kör över gsm nätet och det är inte snabbt. Skulle du köra över edge så ska du hamna på drygt 200 ner och 3g 384kb/s ner.
Sen finns ju sk turbo3g som ska vara snabbare.

Det kan vara olika faktorer som styr din hastighet, är masten väldigt belastad, har du bra mottagning,osv.
har telia här, innan dom ströp kom jag upp i 1.4 mbit
Annons
har 1 och en halv vecka kvar på prov månaden och funderar på att säga upp det men vet inte vad jag ska ta i stället har igen hem telefon
Joakim39!

Provkör Ice.net (fd Nordisk Mobiltelefon)
Jag har haft telias bredband och kommer upp i 0,2-0,25 Mbit ner
och 0,15-0,18 Mbit upp. Det är uppsagt nu.

Med Ice.net kommer jag trådlöst upp till 1,8-1,0 Mbit ner
och 0,4-0,8 upp.

Priset är det samma (199:-/månad)
Samma begränsning 5 Gb/ mån

Det är i alla fall högre hastighet och bättre täckning för samma peng
Jag har också ice.net men de har visst gått i konkurs.
Annars är jag helnöjd med dem, Har 4 datorer kopplade trådlöst mot deras modem och det fungerar kanonbra.
Ligger på ca 1,5 ner och 0,6 upp med det.

Väldigt bra kundservice har de med och man behöver inte sitta i kö flera timmar som man måste vid "jättarna".

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem