Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Msconfig

Msconfig

När jag skriver in msconfig i Kör så kommer det upp en ruta att det inte går att hitta msconfig. Vad har hänt och hur kan jag rätta till felet?
Antal svar på detta inlägg: 27
Sidor: 1 2 3 Nästa »

jag är ingen expert men detta låter inte sunt. kör en chkdsk på hd och kolla igen sen om det funkar.
Har en fråga som jag har funderat på, det finns TuneUp 2009 installerat på datorn kan det tagit över så att msconfig inte går att köra genom kör?
Ja du Raj-Raj säg det.
Kan du inte avinstallera detta program då? Alla dess tune op program som lovar att optimera din dator så den går så bra så bra är oftast en väg in i elände och problem. Finns även tweak program som oxå lovar guld men som oxå oftast ger problem.
Dom jag testat har gett mig problem som allt som oftast kostat mig en formatering.
Fixa å trixa med dom sakerna som datorn/operativsystemety tillhandahåller så brukar det gå bättre.
Har du provat det jag sa om chkdsk?
Annons
Googlade lite på ditt problem och du kan ha blivit smittad av virus. kör en scan med ditt AVP och se om den hittar nåt. kör också en hijack this och kolla om du hittar nåt skumt. finns bra AVP på nätet om du vill köra mer än en scan. Windows OneLiveCare kan jag rekommendera. Du måste använda IE samt logga in på IE som admin (jag får göra det iallafall) Sen finns det Malwarebytes antimalware som tar dom flesta elakheter.
lycka till!
Visst går det att avinstallera TuneUp men jag vill veta innan om det är det programmet som gör att jag inte kan köra msconfig i kör. Jag håller på att scanna med OneCare Safety scanne nu först.
kolla om du har filerna, genom att söka i windowskatalogen

efter filen msconfig

du bör ha minst två msconfig.exe och en msconfig.chm
alla på olika plattser
Det stämmer att det finns två filer som du skrev Göcke. Jag kan öppna msconfig om jag klickar på den filen msconfig.exe som jag får upp i sökrutan men inte om jag försöker att öppna i kör.
testa med att skriva msconfig.exe i kör
Raj-Raj
har du fått igång msconfig så det funkar som det ska?
Det är inte min dator men jag ska kolla den i dag och se om det funkar. Jag återkommer med svar.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem