Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Avira Antivir problem

Avira Antivir problem

Hejsan alla problemlösare ute i vida världen. Har installerat Avira Antivir gratisversionen och den funkar som den ska men vid manuell uppdatering så stängs programet av medans uppdateringen installeras. kan detta vara sunt å rätt å riktigt.
programet funkar ju bra men detta verkar ju skumt.
Antal svar på detta inlägg: 6
Jaså? Finns ju AVG gratis...har det...funkar utmärkt...
Hur stängs det av? Menar du att "paraplyet" fälls ihop i ikonen nere till vänster så är det inget problem vad jag vet för det fälls väl ut igen när uppdateringen är klar, sen kör du väl en koll med den nya uppdateringen? Har haft detta program sen juni förra året och det verkar helt ok. Har iofs betalversionen av det.
Jan_e
Säkerhetscenter i Vista säger att avira är avstängt medans jag uppdaterar manuellt. tar väl ca 5-10sekunder. sen sätts det på igen å säkerhetscenter stängs oxå pga att prog går igen. En manuell uppdatering som jag får via mail går ju fortare att installera än och låta prog göra en uppdatering. an aniing segt enligt min mening.
Annons
Har själv XP så jag vet inte om Vista reagerar i onödan men jag får inga sådana varningar när programmet uppdaterar sig själv eller manuellt.
okay.
jag uppdaterar manuellt via högerklicksmeny på aviraikonen nu å det funkar 100. tack för din hjälp
Jag har haft gratisversionen tidigare och tyckte den verkade ok så därför köpte jag en skarp som hittills har skött sig bra.
Det jag märkt som problem är när man gjort en nyinstallation så kan den krångla med att sega ner datorn den första tiden tills man konfigurerat som man vill ha den..... eller nåt!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem