Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Nero 8 brännarproblem

Nero 8 brännarproblem

Har Nero 8 som brännarprogram med XP home, problemet är när jag ska bränna med Nero vision så dels får jag ingen bild i "förhandsfönstret" men väl ljud och när det är två filer av filmen så bränns bara första delen. Även när det är en fil krånglar det, det kan vaa dålig kvalitet eller toppenkvalitet på resultatet oavsett om allt kom med eller ej. Även DVD Decrypter som jag använder för img. filer fungerar dåligt. Filmerna fungerar i WMP dock.
Har letat i olika forum och på Neros sida men inte hittat något matnyttigt ännu.
Känns som om något saknas eller? Har haft detta problem tidigare men det löste sig och jag har ingen aning om vad jag gjorde då, funderar på om det har att göra med installation av IE8 eller något med WMP11.
Antal svar på detta inlägg: 8
Jan_e , med så många egna ideer om orsak,
och med så dåligt kommihåg om när det började.

skulle jag avinstallera nero8 och installera om det.
fungerar det inte då. så har du någon missmach i övrig
programvara som du är inne på.
Har redan installerat om det i samband med en uppdatering från Nero.
Ja, det är just så ja med allt..... När jag brände sist så fungerade det men det var ett tag sedan räknat i månader...
Jan_e ,kan du ha problem med brännaren/brännar drivrutinerna
Annons
Hej Jan!
Vet inte om detta räknas som reklam,det får Göcke avgöra,men efter ett par års användande,så kan jag bara rekomendera:
Ashampoo Burning Studio 8,mycket billigarer o BÄTTRE,enklare o har ALLT som behövs!!!

Prova...
Lycka till!!
/B.
Tips: Jag använder Imgburn .. suveränt...
enkelt program helt fokuserat på att bränna.
Varken mer eller mindre.

Jan_e
Jag har Nero 7.9.6.0 om du vill ha istället. Funkar 100. Maila mig om du känner för det så skickar jag prog.
En programvara som kan ställa till det för nero är Telias Mobil Connect, alltså "dångeln" eller vad det kallas!
Så när jag tröttnade på strulet så gick jag över till CDBurnerXP. Funkar lika bra på XP som Vista Ultimate, och det bästa av allt är att det är helt gratis!
Har inte kommit någonvart med Nero historien vilket är synd när man lagt ner pengar på den... Men har provat Ashampoo Burning Studio 8 nu. Den verkar fungera bra med film och musik och där fungerar förhandstitten på filmen och inte bara ljudet som i Nero:n. Nu verkar det gå att bränna igen så jag kan lägga Nero åt sidan ett tag och om det fortsätter fungera med ABS 8 så kan jag likaväl skrota Neron...... Och bränna lugnt
Är det någon som stöter på lösningen på mitt Neroproblem så hojta till, man vill ju inte dö nyfiken...
Tack för era insatser

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem