Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Canonskrivare MP600R

Canonskrivare MP600R

Jag har en Multifunktionsskrivare från Canon. Helt plötsligt fungerade den inte. Felkod 5010. Vagnen där färgpatronerna sitter verkar strömlös. Det brukar lysa i den, men det gör det inte längre.
Någon som vet vad felkod 5010 är?
Antal svar på detta inlägg: 4
Har du testat med att dra ur alla sladdar och väntat minst 1 minut och sedan sätta i dem igen?

Det var inte svaret på vad felkoden betydde men kanske det löser problemet?
Tack, men det har jag provat
5100 is a carriage error,
1. hold RESUME then press & hold POWER
2. release RESUME, then press it twice, the light should go amber then green again.
3. you're now in service mode (you can release POWER now)

Waste tank reset is 4 presses of the RESUME button. To confirm, press POWER once

På deras hemsida står det följande.
* När "5100" eller "5110" visas


(1) Stäng av enheten och lyft scannerenheten (skrivarluckan) för att kontrollera om det finns något främmande föremål inuti enheten.
(2) Flytta försiktigt hållaren för skrivhuvudet (den del som håller bläckbehållarna) åt höger (med handen) om det går att flytta den manuellt. Se till att bläckbehållarna sitter ordentligt på plats i skrivhuvudhållaren.
(3) Starta enheten.
Annons
Canon kan inte heller svara. Säger lite svävande att det kan vara scannern eller "någonting vid skrivarhuvudet". Det hade jag redan konstaterat eftersom det inte lyste där längre, som det brukar göra vid färgpatronerna, och att vagnen med färgpatroner inte rör sig. MEN VAD ÄR FEL?? Något stort fel? Något glapp i nån kontakt någonstans? Jovisst, det går att ta reda på, men för ca 400:-. Reparation BRUKAR gå till ca 1500:- säger dom (utan att veta vad det är) men ändå...
Återstår att köpa en ny skrivare, en Brother istället!!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem