Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Synkronisera e-postadresser

Synkronisera e-postadresser

Hej alla hjälpsamma!
I dag har jag 2 e-postadresser (Glocalnet och G-mail). Lat som jag är, skulle jag gärna hämta posten från båda adresserna på ett ställe. Mitt OS är Vista och e-postprogrammet Windows Mail. Hur gör jag?
Antal svar på detta inlägg: 7
Tjena anlqt
Glocalnet vet jag inte men på Gmail får du gå in på inställningar/Vidarebefordran och POP/IMAP å sen kryssa för Aktivera POP för alla mail (även mail som redan har hämtats). sen krävs det ju lite inställningar i win mailen me (om nu win mailen funkar med vidarebefodran) använder själv win live mail den gamla versionen som jag anser är bättre.

maila mig så ska du få inställningarna till gmail så som jag har dom.

Kan tro att det är detsamma på Glocalnets mail men andra inställningar med smtp samt pop3 å lite annat.
Kolla här. Kanske det finns ett svar där ang Glocalnet
http://kundservice.glocalnet.se/Kundservice/Abonnemang2/GuiderManuale
r/Installningar_for_e-post/

Klistra in hela adressen
Har du provat windows live mail ?

Jag har kört den ett tag och den fungerar fel fritt för mig jag har telia adress och gmail och hotmail adresser

Du får tag på den igenom att hämta nya messenger och där i programmet klickar du i windows live messenger

http://www.windowslive.se/aworldwithoutdistance/index.html

Lycka till

MVH Peter
Annons
Sorry du skall klicka i windows live mail
Välj inte den nya win live mail den e sämre! Tro mig jag har testat bägge å det är ett evigt uppdaterande på den j....a kalendern hela tiden samt att den drar mer ram än den gamla. sen är den nya msn inte msn längre utan ett trams med lekstuga.
Jigsaw det var tråkigt att höra att du har haft problem med dom nya versionerna

Jag har inte haft ett enda problem med dom själv.

Det enda som är tråkigt med msn messenger är att den är ganska så fantasilös det finns inga plugin till den som det finns till pidgin som är ett alternativ.


oki å tack för din omtanke Gatekeeper men det jag e nöjd med det jag har. men detta handlar ju om att anlqt ska bli nöjd.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem