Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Tips

Tips

Hejsan alla Is:are

Jag sitter och försöker hitta något bra program som kan byta bakgrundsbil efter ett schema, eller när man loggar in osv.

För ett antal år sedan hade jag ett mycket bra sådant program men jag har tydligen åt hjärnlöss för jag kan inte komma på vad det heter.

Så jag började att söka runt en del men hittat varierande kvalitet, så jag tänkte att det kanske finns någon här som är nöjd med sin version, och skulle vilja tipsa om det.


MVH Peter '
Antal svar på detta inlägg: 8

Jag visste inte att den möjligheten fanns även för "bakgrunds-bilder".

Jag använder en "slide-show" med valda bilder som "skärmsläckare" och det fungerar bra.

Nu är det så att jag har både Win XP och Windows7 Beta installerat på datorn och det visade sig att i Win 7 där fanns möjligheten att köra en "slide-show" även för "bakgrunds-bilderna".

Just nu provar jag med sex olika landskapsbilder och jag har ställt in att de ska växla varje minut. Jag kommer nog att ändra till var 5:te eller 15:de minut längre fram.

Det vore ju kul om någon vet om och hur man kan använda det även i Win XP.

Den som lever får väl se om det kommer något förslag.
Titta här:

http://www.worldstart.com/tips/tips.php/312

Längre ner på den sidan har du länk till att ladda ner programmet
Tackar DedaPera

Skall prova det idag

Förövrigt kom jag på nu vad programmet som jag hade hette Webshots

http://www.webshots.com/

Annons


Tack så mycket för tipset om "www.webshots.com" Gatekeeper.

Jag har laddat ner det och installerat det nu. Det fungerar jättebra.

En liten fråga till bara. Jag har tidigare tagit bort ikonen " Visa skrivbordet " från verktygsfältet snabbstart. Hur gör jag för att få tillbaka den dit ?

Det vore ju kul att kunna se bakgrundsbilden när man märker att den har ändrats. Jag har bl.a. en del bilder på mina barn o. barnbarn som bakgrundsbilder.
axe!

Jag har som du, "lyckats" få bort den ikonen också. Har sökt på nätet efter en lösning men har inte hittat något. Däremot såg jag ett tips att använda tangenten "start" och tangenten "D" för att visa skrivbordet. Fungerar jättebra.


Tack sofus för tipset. . Som du säger - det fungerar jättebra.

Det är ju eg. enklare än att klicka på ikonen.

Tänk så många bra tips och lösningar man kan få här på " IS-forum ".
Hejsan Axe

Kolla in denna länk där tar dom upp hur du skall återskapa ikonen

http://support.microsoft.com/kb/190355/sv

Lycka till

MVH Peter


Ja du Gatekeeper det borde ju ha varit en användbar länk men trots att jag har provat flera gånger så fungerar det ej med den ikon som jag skapade och placerade i snabbstartsfältet. . Och jag är säker på att jag kollade att den hade filändelsen .scf och inte .txt.

Däremot har jag kommit på en annan metod som fungerade.

På min fasta dator fanns ikonen "Visa skrivbordet" i snabbstartsfältet.
Och då tog jag och kopierade den ( ikonen ) till mitt USB-minne ( pinnen som jag kallar den ). . Och sedan flyttade jag Pinnen till min bärbara dator där ikonen inte längre fanns i snabbstartsfältet. . Sedan kopierade jag ikonen från Pinnen till snabbstartsfältet på den bärbara datorn. . Och jabado det fungerade på en gång.

Men tack så mycket för tipset om länken till Microsoft.

Det fungerar ju också bra med tipset från sofus : "håll nere knappen Start och tryck på knappen D" . . Man skulle kunna tänka sig att det betyder "Starta - Desktopen ".

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem