Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Kommentera och ge tips

Kommentera och ge tips

Hej nu skulle jag behöva lite kommentarer och tips till min hemsida, vad är bra? vad är dåligt? vad behöver förbättras? andra synpunkter?

Hemsidan är:
http://Lucke.empis.se

behöver detta då jag vill arbeta upp hemsidan så bra som möjligt samtidigt som jag lär mig saker på kuppen ;)
Antal svar på detta inlägg: 4
Sidan är fin,lite mindre reklam kanske
Lucke!

Min hemsida är oslagbar. Vackert kort och musik till. Idag har jag ändrat musiken och bakgrundsbilden så den passar brudparet i sin exotiska miljö.

Men jag använder färdiga mallar. Det kanske är fusk i detta sammanhang.

Men jag tycker din hemsida är lite stram och fel grön färg. Men det är min
åsikt. Den brukar inte många dela med mig.

Tjuvtitta gärna på andras hemsidor. Då får du inspiration.

Lycka till unge man
Lägg upp lite bilder på sidan:)
Skaffa en gästbok till den.

Leiakes sida med häckarna är en höjdare, fast musiken är lilte störande om man samtidigt vill lyssna på finsk rock från spotify.

Du får gärna kolla min sida om du vill.

Vi är nästan grannar.
Annons
ja ni har rätt om att den gröna färgen inte är helt rätt men jag jobbar lite med att fixa klart det sista i php koden till menyn.

En gästbok blir nog lite senare då jag fått igång MySQL databasen och lyckats länka den till min php kod och skrivit ett inloggningssystem.

Mallar är det inge fel på ;) har haft en del själv, den jag har på sidan har jag dock skrivit så gott som själv, har kopierat lite från webdesignskolan men de delarna försvinner lite hela tiden då jag skriver om koden hela tiden.

Designen är jag inte så insatt i då jag som sagt fortfarande arbetar med koden, men det kommer antagligen bli en del ändringar. T.ex. så tänkte jag fixa den vita lådan runt menyn så den får runda hörn, samt att alla "lådor" som innehåller sidan kommer fåp runda hörn, bakgrundsbilden tog jag bara för att jag skulle ha nått som passade med den gröna menymallen jag tog från webdesignskolan. Men den kommer ändras efter att jag ändrat och skrivit om alla css mallar till mina egna.

"Reklamen" kommer också försvinna så fort som jag sålt moppen, vilket borde gå fort då det redan har ringt 2 personer.

Men nu arbetar jag mest med att samla ihop pengar så jag kan skaffa en egen dator med högre prestanda än familjedatorn, sedan blir det antagligen ett litet server bygge så jag slipper låna plats hos Empis.

Men tack annars för alla tips det behövdes ;)

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem