Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Nu börjar prejudikaten komma

Nu börjar prejudikaten komma

Snart får vi veta vad det kostar att ”ladda ner”. Ett år i fängelse och del av 30 Mkr skadestånd. Tror inte jag är beredd att ta detta.

Funderade bara:
Är inte vapentillverkarna (i USA och på andra ställen) medskyldiga till att liknande lagbrott begås? Människor dör faktiskt pga att dom ställer tekniken till förfogande.

??
Antal svar på detta inlägg: 5
En tingsrättsdom är på inget sätt prejudicerande!

/B
Det är ju den som uppfann internet som är den som gjort det möjligt från början.
Utan internet ingen nedladdning.

Visst är vapentillverkana medskyldiga till medhjälp till lagbrott.
Fast det är andra pengar inblandade där så det får fortsätta.

Det bästa vore om filmmakarna komer på ett bra sätt att kunna dela ut sina filmer på och få betalt för sitt arbete.
Det gäller naturligtvis musikmakarna...

Ja läs detta och tänk till

http://teknik360blogg.idg.se/bloggar/stadjeblogg/index.jsp#entry-57?utm_sour
ce=anp&utm_medium=email

Läs och begå lagbrott from nu.

Klipp och klistra in hela länken.
Annons
Jag måste ändra mitt tidigare inlägg efter en grundlig genomtänkare.

Det är naturligtvis filmmakarna som ska bestraffas för att de gör filmerna som laddats hem, utan de filmerna så hade ju ingen olaglig nedladdning skett från början.
Det gäller ju även musikmakarna.

Med makarna så menar jag nu inte fruarna i ett äktenskap utan de som gör filmen.
Även om det är ett sent inlägg måste jag komma med ett tillägg att bilfabrikanterna gör sig skyldig vållande till annans död. För fanns det inga bilar, så skulle ingen köra ihjäl sig och dessutom ingen klimatförändring.Ta tobaksindustrin,inga cigg ingen lungcancer.Ingen sprit och ingen som super i hjäl sig eller misshandel av kvinnor etc.Jag tror listan kan göras oändligt lång..

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem