Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Onlineförvaring av filer

Onlineförvaring av filer

Nu när Diino ska bli betalsajt, finns det lika bra ställen och förvara sin filer som man är rädd om? skydrive tycker jag inte om för det är långsamt å man kan inte lägga upp hur stora filer som helst.
Gratis e kanske inte alltid bäst men billigt.
Antal svar på detta inlägg: 6
Johej.
Alla ni som skrikit i förskräckelse ang FRA-lagen, bör nog tänka på vad ni gör om ni lagrar online.

Utan att ha något belägg, så är jag ganska övertygad om att många av dessa tjänster har till avsikt att kunna tillhandahålla information åt vissa, men så även många gratisprogram?
Dropbox är helt kanon för onlineförvaring! Använder det själv sen en tid och är mycket nöjd. 2GB gratis och för $99 får man hela 50GB

Skaffa ett konto här så får ni 250MB extra gratis:

www.internetstart.se/go.asp?id=334
Utan att ha egen erfarenhet om detta. Men hört experter uttala sig.
Säkrare med en extern hårddisk med rejäl minneskapacitet.

En engångskostnad Ok, men det får man nog ta.
Annons
Om du inte behöver synkronisering och står ut med reklamen så kan du lägga in dina filer hos Mediafire ( www.mediafire.com ). Mer info på engelska:
Free Features: Unlimited storage, Up to 100MB per file, Unlimited uploads, Unlimited downloads, Unlimited bandwidth, Image galleries, No sign up required,
No software to install.
Betalversion finns.
Tack för era svar. Har kollat upp lite å det lutar åt mediafire pga. obegränsat utrymme samt att jag inte behöver ladda ner ett prog. (som jag fattade det)
Jo man laddar ett program -antagligen för själva krypteringen och loginet, men när programmet väl är installerat finns det i bakgrunden och sköter synkroniseringen och backupen automatiskt, så inget extra man behöver tänka på vilket är skönt.

Online hårddisken ligger som en vanlig mapp i utforskaren. Lätt att bläddra igenom och använda som en helt vanlig mapp eller synka mellan olika egna datorer. Funkar väldigt bra för att dela vissa mappar med andra också.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem