Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Google Chrome

Google Chrome

Visst eden bra! men allt har en baksida som otur är, har inte klurat ut hur man får crome till å komma ihåg det man skriver. hur göra!
Antal svar på detta inlägg: 10
jigsaw

Hur menar du??
Thomas2
Om jag skriver tex nokia på traderas sida så kommer ju IE eller FF ihåg vad jag skriver tills jag tömmer kakor å cache å allt vad det heter. men chrome får jag inte till å komma ihåg vad jag skriver. enda nackdelen enligt mig. snabb e den å fin å titta på utan lulllull.
OK! Det har jag inte testat. Ozzy vet nog detta.
Annons
jigsaw.
Du menar kanske att den inte sparar Cache och kakor, för snabb åtkomst vid nästa inloggning. Har inte tänkt på detta. tycker den är snabb nog i sökningen.
Den där "minnesfunktionen" du nämner, jag vet ej. Kanske finns den ej i G.Chr.
Kanske därför den är så snabb.
Skall fundera lite. Men undrar om inte du är bättre på detta.

Eller så har du glömt inaktivera "Inkognitofönstret sist Du var inne "där"
Ozzy
Tack för din hjälp. Har inte hittat nåt om just detta som jag efterfrågade. Kan ju vara så som du skrev att Chrome inte har den funktionen. men lösen å annat det kommer den ihåg.
Har faktiskt övergett FF för denna webläsare, sen om den e lika säker det får framtiden utvisa. Den e inte lika seg iallafall.
Tack även till Thomas2.
jigsaw.
Det står i G.Chr. instruktion har jag för mig att man ska använda adressfältet när man vill söka efter ngt med sökord. Men går det installera Google verktygsfält i G.Chr? Jag har försökt men jag lyckas inte. För att ha en separat Verktygsfält/sökruta/sökmotor i G.Chr. måste man förlita sig till IS som startsida. (Som första val naturligtvis) det finns ju flera.
Rätta mig om jag resonerar fel.
Men det är väl det som är charmen, enkelheten .
"Inga andra Gudar jämte mig"
Tjena
Gå det bara att ha 9 miniatyrbilder på startsidan?
Thomas2!

Troligen tycker dom det räcker med 9.

Hur många vill du ha?? 12 st. kanske.

Däremot så blir det gott om bokmärken. Jösses!!
FF Har ju många fler,men dom bilderna är mindre. Min smak vore obegränsat.
Thomas2
Du kan ju visa bokmärkesfältet i Google Chrome å på sätt ha dina mappar med dina favoriter där eller lägga upp rena länkar där+dom 9 som du har på startsidan. Går ju snabbare med att ha länkar i bokmärkesfältet.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem