Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

BackOnTrack-återställningsprogram

BackOnTrack-återställningsprogram

Hej!
Är det någon som använder/använt sig av BackOnTrack (http://www.systemok.com/hempc.html)? Är det något att ha?
/CG
Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: 1 2 Nästa »

Vad skall man ha det för????

Du har ju systemåterställningen,i Windows .
Svar till Leif.

Och systemåterställningen i Windows fungerar bra ?

Tveksamt...... Mycket tveksamt....

Har testat att använda mig av Win´s funktion, men aldrig lyckats återställa om jag inte lagt in en manuell återställningspunkt alldeles innan och försökt återställa till den! Allt som är äldre än några dagar fungerar inget vidare alls!

Har inte provat det CG nämnde, men skall kolla upp det! Det låter intressant!

//
Leif - Win systemåterställning är alltså inte riktigt samma sak som BackOnTrack... (du kan ju klicka på länken och läsa)
och förövrigt håller jag med Minion IT angående Win systemåterställning
Annons
1400-1900 kr för att ha en återställning i datorn och som inte kan återskapa en hårdisk krach.
För novisen kan den säker vara bra, bara att starta om datorn.
;) , är det inte det de flesta gör i dag.

Men en hederlig backup är inte fel den heller.

När någon har kört en skarp verssion, skall det bli intressant att höra ett utlåtande.
Den absolut mest effektiva och säkraste backup metoden!

Skaffa dig en x-tra hårddisk.

Installera Acronis True Image 7.0

Konfigurera att Acronis skall göra en fullständig bootable disc clone varje natt!

Skulle nu din hårddisk krascha! Så sätter du bara in dina boot discar, och datorn bootar upp från din diskclone, och byter parition på denna till C:

And Woups! You are running again!

Så skall det vara.......
Jo då jag vet vad det kostar om man ska köpa det hos Dustin exempelvis och jag vet hur man gör backuper och sytemåterställningar osv - men sambon kan få köpa BackOnTrack genom jobbet till hem-pc:n för knappt 350:- och jag tycker på papper att det låter jäkligt smidigt. Men som sagt jag eftersöker fortfarande någon som testat programmet...
Göcke förresten - angående:
"För novisen kan den säker vara bra, bara att starta om datorn.
, är det inte det de flesta gör i dag."

Det är inte vad det flesta gör idag Du menar väl inte att de flesta är professionella datoranvändare...

Jag är inte varken novis eller proffs, men jag förstår inte varför man inte skulle kunna använda sig av nått som är smidigt och snabbt (oavsett vad det är) även om man är en kunnig datoranvändare? Jag gör det då gärna - bara det fungerar bra! Varför göra den krångliga vägen om det finns en smidigare och snabbare väg...
Backontrack är samma lösning som en burk sprayfärg på en rostskada på bilen.

Norton Ghost och Acronis är seriösa, fungerande och säkra alternativ för en fullständig återställning.

Paragon (http://www.paragon-gmbh.com) har ett ResqueKit som fungerar utmärkt på en icke bootbar dator. Rimligt prissatt.
Beolth - du har alltså testat BackOnTrack? Det måste du ju ha gjort då du kallar det oseriöst - det är alltså enligt dig ett skräpprogram? Som sabbat din dator? Inte återställde som du önskade eller vad? Vill gärna veta mer exakt...
CG , att få programvaran för 350 pix är inget dåligt pris.
skulle nog inte hoppa över erbjudandet då.
Skulle inte vänta på en recension heller.

Men jag är nyfiken av mig, så om ni installerar den och testar
så får vi reda på om den håller måttet.
OBS! om man skall installera det så bör datorn vara fri från
virus/trojaner och annat smolk i bägaren innan.

Men är tveksam till att köpa den för över 1000pix
om/när man har XP och återställningspunkter.
eller som Minion IT rekomenderade Acronis True Image
den har föresten kommit ut i version 8 nu

CG det jag menade om att starta om. det är vad man gör med just BackOnTrack om man vill backa tillbaka,
och lite som vad som händer i xp när det felar och den backar till baka
Och som du skriver det är smidigt och snabbt.
Det kan aldrig vara fel, eller ?
Jag tror att BackOnTrack fyller en nisch, men tror inte den är en
allroundlösning.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem