Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

IE8 install-avinstall

IE8 install-avinstall

Hej era kompetenta IS´are. Har fått IE8 som upppdatering via winupdate, och min fråga är? Om jag installerar den och inte är nöjd, hur plockar jag väck den? För om Vista låser uppdateringen så får det vara.
Hm, Kan det vara så enkelt om nu inte Vista låser uppdateringen så ärdet bara att avinstallera uppdateringen?
Tack på förhand
jigsaw66/Mange
Antal svar på detta inlägg: 8
http://support.microsoft.com/kb/957700

Kolla på den här länken
jigsaw
Den här Hjälp-hemsidan använde jag när min IE8 blev felaktig.
Jag gick och använde första alternativet till höger vid den röda vektygslådan.
"Avinstallera IE8"
Följde den till punkt och pricka. Om jag minns rätt fårr man en fråga, om man vill spara eller återställa "Favoriter"
Man hamnar i IE7 till sist. så det är bara att ominstallera om man känner för det, vilket jag gjorde. Helnöjd hittills.

kommentar:
Ganska stor skillnad på IE7 & IE8. tycker jag.

http://windowshelp.microsoft.com/Windows/sv-SE/internet-explorer.mspx
Tack Vargo det löste mina problem. du som är en duktig och mångkunnig IS medlem, har det kommit ut fler uppdateringar till IE8 sen den kom?
Annons
jigsaw
Ser att jag var sent ute. tittade inte på insända klockslag.
Vad är det för fel på IE8? Den är, om inte annat, bra mycket raskare än 7:an.
jigsaw
Jag försökte göra en direkt ominstallering av IE8 vid ett tillfälle. Just för att se om det tillkommit något nytt. Då fick jag till svar att en ev. onistall skulle ge mig en äldre version. Varför jag nekades ominstall. Men några uppdatering via Windows update under Verktyg i IE8 har inte skett ännu mig veterligen.
Man fick sig en funderare.

Jag gick in i uppdateringshistoriken. där finns endast Windows KB filer, och
Defender och Vista uppdateringar. Inga för IE8.
Jag tror inte det kommit några uppdateringar till IE8 ännu
IE8 är trög ,det verkar som den behöver några sekunder innan den reagerar.Det kanske är FRA och IPRED som behöver lite tid för att hinna kontrollera
Okay era problemlösare. Jag tackar för era svar och har bestämmt att vänta tills det dyker upp uppdateringar till IE8. Google Chrome funkar bra sen till Sparbanken så får det bli FF.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem