Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Iphone och Ipod i Itunes?

Iphone och Ipod i Itunes?

Köpte som så många andra Iphone när den kom hit till Sverige och la min gamla ipod video lite åt sidan..

Nu har min far börjat få upp intresset för det här med att lyssna på musik och jag tänkte att jag skulle synka in lite musik som passar honom bättre.. och nu till problemet..

I mitt Itunesbibliotek har jag cirkus 5000 låtar, dessa låtar fick jag i stort sett plats med på mig gamla Ipod på 30 gig men nu när min iphone bara är på 8 så har jag tvingats till att prioritera lite mer och byta ut oftare..

Det dumma är ju nu när man sätter in Ipoden för att synkronisera mot biblioteket, då synkar den ju det jag har bockat för, för min Iphone.

Finns det något sätt att kanske "spara" de inställningarna för låtar man har för ipoden/iphonen?

Tycker det borde vara ett problem som de har tänkt på eftersom många ipodvändare har bytit upp sig till iphone och ha samma problem.. Jag har googlat och letat men kan inte hitta något: /

//Linus
Antal svar på detta inlägg: 1
linknus
Du måste göra ett nytt bibliotek för varje enhet. Döp den till Ipod-NN och flytta över de filer/mappar du önskar till det nya biblioteket. När du har allt på plats lägger du till det i Itunes (lägg till mapp) och då måste du ställa om Itunes under inställningar att den hittar just ditt nya bibliotek.
Man kan oxå gå över exportera bibl. men det är krångligare.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem