Tisdag 23 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Opera webläsare

Opera webläsare

Nu har jag gjort en stor groda . Installerade Opera från filehippo för att för en gång skull utröna vilken webläsare som funkar bäst här hos mig. Men nåt galet blev det för jag fick in den engelska versionen. Kan man göra en överinstalltion av den svenska versionen eller det är till att börja om? Jag använder version 9.63.
Antal svar på detta inlägg: 9
Jag TROR att du får ta bort och installera nytt.
Fast jag vet inte, bara tror.
Jag vet inte heller. Men om det hade varit jag. Då hade jag installerat Revo-Uninstaller. vilket jag redan har och avinstallerat HELA Opera. Revos nivå 3 tar bort alla engelska filer som skräpar i registret. Förr vid över/om-installtioner, frågades vid installationen om man ville skriva över eller behålla engelska/gamla filversionen. Tror inte det är så i dag.

Men ta det säkra för det osäkra.
tack för era svar. har avinstall å install igen med manuell borttagning av filerna. litar inte riktigt på program som gör sånt.
Annons
jigsaw, Tjena
Det är inte alla som är så släng med att gå in i registret och plocka bort nycklar. Men naturligtvis. Om man vet vad man gör, då är det ju en fördel.
Ozzy
Du va en snabb en på å svara, minst sagt som vår käre leiake skulle sagt. Du är alltid på bettet å vill hjälpa till i alla hörn. Du är en klippa enligt mig! Det är inte så svårt att rensa manuellt om man inte går på djupet i registret. men ett ställe som dom flesta glömmer att rensa (tror jag) är %appdata%
Ha det bra. hade vatt roligt å trivsamt att språka med dig. Du låter så goo.
Jag är go enligt min kära hustru.

Rensa:
Men skulle man göra fel och ta bort för mycket. då kan det vara kört. -- Därför alla varningar innan man ger sig på dylikt.

Jag kollade %appdata% och där fanns lite kvar av program som jag har tagit bort är det bara att ta bort dom mappar som man vet är program som man inte använder
Personligen skulle jag inte våga råda någon att rensa överblivna filer i RegEdit.

Förresten några överblivna filer/Nycklar här och där, belastar inte datorn nämnvärt.

boax
som du inte använder? Du kan bara ta bort mappar av såna program som du avinstallerat. Inget annat för då går det illa.
den ordningsföljden när jag ska avinstall program är:
1- Öppna program och funktioner välja vilket prog som ska avinstalleras. Har Vista. Markera sen programmet och avinstallera.

2- Gå till Programmappen och ta bort programmappen om den är kvar

3-Öppna %appdata% och leta i local/local row samt roaming om det ligger nåt där av ditt avinstallerade program

4-öppna registret och kolla software och ta bort mappar med det avinstallerade programmet. Iaktta försiktighet vid detta förfarandet!
Lämna hellre kvar istället för att ta bort.

5- kör Ccleaner och rensa det sista.

Har funkat (nästan) varje gång.


Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem