Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows 7

Windows 7

här har jag senaste uppgifterna från xp-guiden
har kopierat den artikeln

Windows 7 släpps 22 oktober!
Microsoft har nu officiellt annonserat att Windows 7 kommer att finnas till försäljning i butik 22 oktober och från och med detta datum kommer även datorer med Windows 7 förinstallerat att börja säljas. Likt när Windows Vista släpptes kommer användare som köper datorer med Vista månaderna innan lansering att få fria eller rabatterade uppgraderingar till Windows 7 men några exakta detaljer kring detta är inte kända om detta i dagsläget. Microsoft i Sverige har sagt att den svenska versionen av Windows 7 kommer att släppas ungefär samtidigt som den engelska och många andra språkversioner 22 oktober

alltid nått att se fram emot
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

JAHA??!! Jag hörde i alla fall att den ska komma ut i Januari 2010 :S
fjällkobonde! Har du laddat ned windows 7? Har funderat att göra det men det är ju betaversioner bara?
nej mr taco väntar på uppgraderingen i höst
Annons
Ja jag tror att jag gör det samma.
Hallå där

Jag har laddat ner W7RC den engelska (finns i 5 språk) på microsofts hemsida
+ att jag har laddat ner den svenska språkfilen den täcker inte OS till 100% men det funkar riktigt bra (skitbra om man får säga så)
Det som jag har hunnit att prova på än så länge så funkar det kanon
Det är lite nya saker att upptäcka i positiv mening jag hade Vista inan och det fungerade bra det också.


Mvh JB
Var hittar man svenska språkfilen, JB? Vad händer med Beta-versionen, när den nya färdiga är ute? Kan man behålla den? Uppgradera gratis? Uppgradera till rabatterat pris?
saxat ur senaste "Snitt"
Release candidate är normalt sett den sista versionen som släpps innan den slutgiltiga varianten börjar säljas, och därför kan man räkna med att den innehåller i princip alla viktiga finesser. Det kostar inget att ladda ner Windows 7 RC men något som man ska komma ihåg är att den enbart kan användas till och med juni 2010.
-slut på saxat
(jag har också läst att Augusti i år är sista månaden, så vad ska man tro på?)

Jag skulle tro, att du måste köpa den skarpa versionen när den kommer.
Jag läste någonstans, att.
Köper du en ny dator efter Win 7 kommit ut. Har du tur kan Windows 7 ingå som gratis OP. Eller du kan få den för reducerat pris.
Liknande detta om man köper ett Antiviruspaket vid köp av dator. Då kostar det endast ca halva priset.

Men jag kan ju ha fel så.
upa//
IDG/ senaste nytt.

http://www.idg.se/2.1085/1.233424/lanseringsdatumet-for-windows-7-har-s
pikats

Ev. Klipp & klistra
Hallå "Iggesörping"

Språkfilen hittar du i update.

Så här skriver dom på XP-guiden:
Svensk Windows 7 nu möjligt för alla
Om du vill testa Windows 7 har du tidigare varit begränsad till att köra den engelska versionen. Nu har Microsoft lagt ut alla språkpaket som finns, drygt 30 språk och dessa finns efter installationen av engelska Windows 7 att ladda hem från Windows Update. Där finns alltså ett språkpaket för svenska som gör att alla delar av operativsystemet blir på svenska. Observera att det rör sig om en lanseringskandidat även för språket och att det därför inte är översatt på alla ställen och att vissa översättningar inte är gjorda och att vissa språkliga fel finns. Dessa kommer att rättas till innan lanseringen av Windows 7.

Jag lovar fungerar riktigt bra
Ozzy!!

"(jag har också läst att Augusti i år är sista månaden, så vad ska man tro på?)"
Det är uppgifter som gäller W7Beta.

För W7RC så gäller juni 2010 och den kan alla ladda ner gratis. Man måste dock installera om hela paketet.

http://www.microsoft.com/windows/windows-7/download.aspx

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem