Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Sträck i skärmen

Sträck i skärmen

Hej!
Jag har ett problem när ja kör olika spel, te.x Wow.
Efter några minuter börjar det komma sträck lite över allt, så man knappt ser något. Det är så på de flesta spel jag kör. Ja vet inte om det är något med Grafikkortet. Har Radeon X1900 Series. Har ingen aning om det är så att det är dåligt på något sätt, kan inte så mycket om datorer i allmänhet.
Tacksam för svar ( som man förstår något av :P )

Antal svar på detta inlägg: 5
Grindelwald !

Jag tror du har för dåliga och gamla grejer. Allt över 3 år är antikt.
Men man kan byta grafikkort. Men det är som gamla rostiga bilar. Det går
inte att svetsa rost i evighet.

Först trodde jag att du hade skräck i datorn.

Du säger sträck, men det heter "streck i skärmen"
Testa med en annan skärm om du har någon i närheten. Då får du snabbt reda på om det är skärmen eller grafikkortet som är dåligt.
Hur är det på insidan av burken?
Jag tänker mest på om den är dammig och fläktarna in klarar av att kyla ordentligt?

Annons
Haha, förlåt för min svenska :D

Men ja tänkte bara, wow är väl mycket äldre än 3 år? Så det verkar ju lustigt om det är det. Fast det är lika dant i Spel som lotro som jag kört väldigt mycket, men om ja bara ändrar grafikinställningarna högre eller lägre så funkar det igen.

Men ja kan testa med en annan skärm, i morgon i så fall ;)

Alltså jag har aldrig ens vågat öppna burken, är nog för okunnig för det^^


En annan lustig sak som händer är att helt plötslig när jag kör vissa spel, som Battlefield 2 så låter det som datorn startas om och skärmen släcks ner, sen kommer det upp en ruta där det står:

"VPU Recover has reset your graphics accelerator or it was no longer responding to graphics driver commands"

Det hände förut när jag spelade Lotro men jag ändrade bara någon anslutningsinställning av något slag till lite sämre och sen dess funkar det perfekt, men Battlefield 2 funkar knappt alls.

Nu kanske det blev lite rörigt :)
Men jag är tacksam för svar!

Dammsuga grafikkortet kanske är en bra idé..

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem