Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Trådlös uppkoppling strular

Trådlös uppkoppling strular

Hej

Nu har jag samma problem som jag hade sist när jag körde lite uppdateringar i in dator. Min ominstallation i helgen fungerade som sagt var finfint. Nu är det strul med min trådlösa uppkoppling istället.

Datorn fixar inte att koppla upp sig mot mitt trådlösa nätverkvid start. Då fungerar det inte. Däremot, om jag sätter ett annat nätverk som automatisk anslutning och därefter ändrar till mitt eget nätverk, då fungerar det jättebra, så det är ju egentligen inget fel på nätverket.

Jag har försökt göra som jag fick tips av sist när jag fick det här problemet, att ta bort nätverket och jag har avinstallerat nätverkskortet och sedan börjat om från början, men det fungerar inte.
Antal svar på detta inlägg: 5
tydligen är det din procedur med att logga in på det trådlösa nätverket som det är fel på.

ta bort alla synliga nätverk och skapa ett nytt trådlöst nätverk

kolla även att du inte har flera nätverk med samma kanalnr
har du det så ändra i din router till ett annat
Jag har tagit bort nätverket en gång redan och det fungerade inte.
Samma kanalnummer? Vet inte vad du menar där?

Som sagt, hade exakt samma problem efter förra uppdateringen också, men jag fick ju ordning på det då.
Hej. Har du Windows Vista så kan det spöka när du tar bort nätverk, plötsligt är dom tillbaka igen och jag vet inte någon lösning tyvärr.
Annons
strut säger att hon har XP som os om jag har fattat det rätt.
och angående vista så är det inte svårarer där , snarare lättare att fixa till tådlösa nätverk.

Problemet som jag ser det är att strut stirrar sig blind på uppdateringar från microsoft.

anslutningen fungerar ju säger hon när hon går från en anslutning till en annan.

då borde det vara problem mer i hur programvaran, inte hårdvaran hanterar
anslutningen.

angående kanalnummer så är det den kanal som strut har satt som kanal i sin router, om samma kanal finns på flera routrar och en är öppen utan kryptering så händer det allt som oftast att den får förtur i uppkopplingen.

med synliga nätverk , menade jag de som syns när man söker trådlös anslutning

när man sen har anslutit sig till det trådlös nätverket, behål det och starta om datorn, den bör i det läget behålla sin senaste anslutning och logga in där.
strut kan inte något om routrar. Jag har en Wippierouter som jag ju bara kopplade in och sedan fungerade det. Kanske det kan vara där? Men exakt vad ska jag göra?

Jag tror inte heller det är hårdvarn, eftersom den ju fungerar perfekt, när jag väl bytt nätverk.

Och ja, jag har XP.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem