Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Hjälp datorproblem

Hjälp datorproblem

Håller på hjälper min farfar med hans gamla dator en 800 hz som han har Xp på. men den har krashat och när jag skulle installera om så vill den inte helt enkelt . Har ändrat bootsekvensen och allt ,till och med satt Cd på alla tre men den hoppar bara över och kör fram tills att den frågar om man vill starta i felsäkert läge osv ni vet, va fan beror detta på ? och hur fan beter jag mig för att fixa det ? har liksom aldrig varit med om maken ? ps och den vill fan inte starta på felsäkert eller andra alternativ heller då statar den bara om ... '


Tacksam för råd
Antal svar på detta inlägg: 26
Sidor: «1 2 3

det hade fungerat förut var ett svar i denna tråden.

det borde då gå att testa med en annan orginal cd med boot möjlighet, vilken som helst, typ en bränd live linux skiva
DedaPera!

Vi hoppas att han "problem24" får ordning på sin farfars dator snart. Undrar hur gammal hans farfar är. Han är nog över 60 år.

Kanske dags att ge honom en ny dator.

Men till saken. Jag förstod att du fotograferat din bildskärm. Med blixt!

Det var en ny variant.
Lite off topic

leiake jag ville ju inte att du skulle se precis alla uppgifter som min dator läser in ..

Annons
Ja läs längre upp det blir bara den där när man får välja alternativ starta normalt osv men alla alternativ resulterar i en omstart
problem24 , det man kan konstatera , om du inte har gjort det själv .
är att du läser aldrig något från din cd

då återstår det att fråga , när du testar med en anna cd , får du ett annat namn i bios detekterat?
och kan du boota från en annan bootbar cd
och sist kör du cd-spelaren som master eller slave och är det på samma kabel som
Hårddisken

jag utgår ifrån att du har en skarp windows skiva, samma som du använde när
OSet installerades.

Varför inte köra med en startdiskett?
Och sedan köra fdisk?

Mvh Harry

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem