Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Inget ljud

Inget ljud

Hej.
Något har hänt med min dator. Plötsligt har jag inget ljud. Tittar jag t. ex på en videosnutt på Aftonbladet eller liknade så får jag inget ljud.
Har kollat alla inställningar men hittar inte felet. Är det någon expert där ute som kan hjälpa mig?
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

för det första så testa om du kan få ut ljud från systemljud eller från en vanlig ljudfil

här har vi samlat vanliga ljudfiler somdu kan testa mot
[ www.internetstart.se/download_ljud.asp ] ..
Hassez!

Om du skiver sndvol32 i rutan KÖR.

Kolla så alla reglage står rätt där. Det brukar vara felet.

Prova!!
Har du fått nån ordning på ljudet ännu? Kan det vara så enkelt att du stängt av ljudet på dina högtalare? kolla nere vid klockan där ska du ha en ikon som ser ut som en högtalare i Vista iallafall. XP känner jag inte till. Kolla så att det inte är ikryssat.
Annars så borde du ha en ikon eller liknande så du kan öppna inställningarna till ditt ljudkort.
Här är mina inställningar.
http://www.internetstart.se/bildgalleri/pics/03622.jpg
Annons
Tack för svaren.
Jag har kollat allt enligt era svar Göckes fungerar. Leike, alla reglagen är ok. Jigsav, jag kör XP men har samma inställningar som du.
Jag kan köra en video från hårddisken, då har jag ljud samma med andra filer som jag har på hårddisken.
Det verkar som om det bara är filer som man kör från internet som inte fungerar, konstigt
Hazzez
Vilken webbläsare använder du? Kanske felet ligger i dess inställningar.
Jag hjälpte en kompis idag med detta bla. Uppdaterade Java och körde hårddiskens reparationsfunktion så funkade det.
Han kunde inte lyssna på webradio men kunde till på tv via internet
Jag använder Internet Explorer 8. Använder den senaste Java. Det är inga problem att lyssna på t.ex. Internet Starts webradio. Problemen är med vissa tidningssidor eller IS TV4 nyheterna. Där får jag inget ljud.
I själva videofönstret brukar det ju finnas ett ljudreglage, kanske det är avstängt där?
Det är ett skjutreglage.

Fast det har du säkert redan kollat.
Patrikke
Det var det första jag kollade.
Kanske lite dumt förslag, men i själva videofönstret, om du högerklickar där får du ett littet fönster med "Innställningar och Om Adobe Flash player"

Om du klickar på "Adobe flash player" får du upp et fönster om vilken version du har och under vilken version dom föreslår.

Tita även på Innstälningarna för Flash Playern.

Fast som patrikke säger så har du väll kollat det med ....

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem