Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Problem med Ljudkort

Problem med Ljudkort

Hej jag har fått omprogramera datorn , tyvärr så tappade den allt jag har lyckats hitta själva moderkortet men datorn hittar inte ljudkortet .
Jag gick igenom datorn med Everest Home då visade den att mitt ljudkort hette Intel 82801DB ICH4-AC97 Audio Controller , efter en massa sökande på Google så kom det fram att Everest vissar ofta det namnet på ljudkort men det brukar inte vara det , jag gjorde en ny sökning med SiSoftware Sandra o då kom det fram att det heter Dell 82801DB/DBL AC 97 Audio Controller (ICH4/ICH4-L A1) men jag kan för guds skull inte hitta några drivrutiner .
Jag hittade nåt på Downloads. com men den släckte ner IE för tydligen så va det fel drivrutiner *suck* jag skulle bli jätte glad om jag kunde få hjälp me detta stora problem .
Lite fakta om min dator :Windows XP
Moderkort : Intel Pentiom 4 2533Mhz
Moderkort dell Optiplex GX 260

Tackar på förhand

Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: 1 2 Nästa »

Du har en Dell dator , ladda hem alla drivrutiner från dem , så funkar det
på din dator så finns det ett tagg nummer , använder du det så ser du vad datorn
kom installerad med från fabriken.
Ok jag hade laddat ner ett så kallat chipset men det fans så många så jag kan ha laddat ner ett liknande som inte hade alla drivrutiner .
Vad menar du med ett tagg nr hur kan ett sånt se ut ?
Jag har köpt den här darorn beganat o han jag köpte den av är inte så samarbetsvillig så jag får inte reda på nåt , jag va verkligen tvungen att programera om då jag fick en väldigt elak Trojan *usch*
taggnummret är en liten klisterlapp på utsidan av datorn
och du skall ha dell namnet på fronten och modellnamnet
Annons
Ja det finns ju en liten lapp på datorn , det ena är produkt nyckel o jag gissar på att det inte är det sen är det eller kan det va det det är en heldel nr .
Sen är det Windows professinal 1_2CPU kan det va det ? eller ett som börjar me 3 nollur o sen massa nr *S*
Vad trött jag blir .
Tack för att du hjälper mig :)
http://www.internetstart.se/bildgalleri/pics/03623.png

du har två drivrutiner på ljud , men du har en massa mer att ladda hem än bara dem

se bilden , den är sökt på bara optiplex GX260

på dells sida under support drivrutiner så det första som man kommer till är att välja service tag , och en förklaring hur man hittar den
http://www.internetstart.se/bildgalleri/visa.asp?id=4
Service tagen ser ut ungefär (A) så här klicka på bilden . Den till höger är operativsystemets tag (B)
Tackar nu ska jag sätta fart o hitta det himmla ljudkortet *S*
Jag hör av mig om hur det har gått går *S*
Hej så länge
Tack Jojje för bilden

Lycka till Bea
Det här går inte , vet inte vad jag ska ta för jag är alldles för osäker på om dom drivrutinerna stämmer , tagg nr stämmer inte heller o Dell kan inte hitta dom har ju en tjänst där dom söker igenom efter tagg nr men min fanns så klart inte .
Nåt förslag på vad jag ska göra ? jag vågar inte ladda ner drivers utan att veta om dom hör till jag vet bara att moderkortet heter 02X378 fast jag börjar bli osäker på det me JAG GER UPP !!!
Jo men det är nog moderkortet så ser det ut :

GX260 SFF
Pentium 4 Motherboard
Socket 478
Onboard Intel 10/100 Network
Onboard Intel Graphics
Onboard Sound
1 x AGP Slot
2 x PCI Slots
4 x USB Ports
1 x Serial Ports
1 x Printer Port
2 x DDR Memory Slots

Dell part: 02X378, 02R433

http://www.computer-reclaim.co.uk/dell-optiplex-gx260-sffdesktop-p4-mo
therboard-02x378-79-p.asp

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem