Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Datorstrul

Datorstrul

Jag köpte en ny burk för ett tag sedan och laddade ner en trialversion av Norton som var förlänkad på datorn. Men jag tyckte inte om den eftersom allt blockerades ideligen. Jag förstår att det har att göra med inställningarna men jag tycker det är ett onödigt krångligt virusprogram så jag avinstallerade det. Problemet är nu att jag får inte tillgång till mitt messenger. Alltså chatten. Jag har Vista Home Premium som operativsystem men, efter samtal med Microsoft Support, ligger inte felet i Vista utan i Norton. OK. Jag ringde Norton och fick ett rensningsprogram för att ta bort samtliga Nortonfiler, men inte hjälpte det inte. Jag får upp Messengerrutan men kan inte logga in. Finns det någon här som kanske vet vad som är fel. Det är kanske bättre att avinstallera hela Vista och installera XP istället. Jag har ett XPprofessional som jag hade till min andra dator och enl. Microsoft så kan jag använda det programmet även på min nya dator.
Antal svar på detta inlägg: 3
ja känner en som hade samma problem med msn på Vista men han avinstallerade msn o installerade det igen o då fungerade det bara ibland så han tog bort vista o installerade XP och då fungerade det bra... ja har för mig att han har F-secure som virus skyd...
Jag har funderat i samma banor. Att avinstallera Vista och köra med XP. Jag försökte ladda ner F-secure trial versionen för att testa men det fungerade inte heller. Det verkar som om Norton tar med sig en massa andra grejer när man avinstallerar det. Taskigt. Men tack RammsteinHalo för ditt svar. Jag tror jag följer din bekants idé.
sbs.

att köra Fsecure trial på ett Norton som är bättre och endast behövde en nyckel
och ett regelverk att arbeta efter, och sen labba med att gå tillbaka till XP.

hur dum får man vara.

Vista är inte så dåligt som det påstås , och nu kommer ju snart windows 7 .
XP är på utgång för gott det måste vi inse snart.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem