Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Virusprogram

Virusprogram

Har Avast nu men skulle vilja byta för den släppte igenom lite skit som gjorde att min IE7 inte funkade som den skulle. AVG vill jag inte ha för det dödade min dator när jag testade.
Tänkte på att prova Panda i molnet även om den bara finns i betaversion. Kan det vara nåt? TKJ hade visst rekommenderat det.
Frågan är: Vad kan ni rekommendera för gratisprogram?
Antal svar på detta inlägg: 7
Jag använder avast och det funkar bra, vad jag vet.
Det går väl att ställa hårdhetsgraden på filtret i den?
Svaret på din fråga är enkelt. Comodo! Både antivirus och brandvägg. Många tester har visat att av-delen är mycket bra och brandväggen bättre än de flesta med rejäl prislapp.
Finns på svenska och hela kalaset går löst på 0:- !
Jag har ett som är väldigt bra man behöver inte ens bry sig om att uppdatera då det gör det själv och det är Eset smart security.
http://www.jsk.nu/nod32/nod32_ess.htm
Annons
Hmm...
Trodde inte det fanns några program kvar inom säkerhetsområdet som inte auto-uppdaterar...
Hm? Nod32 är ju säkert bra men defenitift inte gratis som jag efterfrågade. Comodo har jag kollat på och det ser bra ut. Finns ju en uppsjö med sådana program som jag efterfrågar.
Mitt avast liter jag inte på eftersom IE både 7an och 8an flippade ut och visade fel ikoner på flikarna. Scannade med Superantispyware och den hittade 2 saker som inte var roliga. Efter borttagande av dessa så funkar datorn igen. Avasten som nu ska vara så bra borde hittat dessa eller? Win Defender hittade inget heller vid en full scan.
Ge mig gärna fler alternativ. Måste ju finnas gratisalternativ som funkar iallafall 99% igt.
jigsaw
Här kan du läsa för både Firewall & Antivirus Comodo

http://blogg.tkj.se/gratis-program/brandvaggar/comodo-free-firewall/


ev. Klipp & klistra
jigsaw
Som du sa Super-Anti-spyware Rensar det som andra inte hittar.
När det har skett intrång och brandväggen slagits ut i mitt betalprogram Norton 2009. Har faktiskt hänt !!. Datorn segar helt plötsligt. Då har just S-A Spyware Free rensat bort skiten och visat att det står för vad de säger.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem