Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Hur gör man en sådan hemsida?

Hur gör man en sådan hemsida?

jag skulle vilja göra en hemsida där man skriver text som sedan formateras in i en bild..

detta är ett liknande exempel: http://www.dorrskylt.nu/design

Vilket språk, finns det en genväg?

/Higgem
Antal svar på detta inlägg: 6
javascript

ta kontakt med företaget och fråga om de kan bjuda på tekniken, förmodligen då mot betalning.

eller sök script som tar emot text och eventuellt typsnitt mm och sen skriver ut det på skärmen
Hej Higgem. Om jag förstår rätt så vill så lägga in en text i en bild på en hemsida som du vill tillverka. Denna möjlighet brukar finnas som verktyg hos dom som tillhandahåller utrymme för hemsidor(webbhotell).Google har till exempel en gratishemsida som har denna funktion.Skapa ett konto och logga in och börja skapa din hemsida.Fotoalbumet piccasa3 har oxå denna funktion. Kopiera bilden som du vill använda och skriv in texten som du vill ha. Lycka til och visa gärna upp din hemsida när du är klar.Ps jag har så på en av mina hemsidor.www.rosmundasbod.com hos Googles
Eller lägger du bilden som bakgrund i en tabell cell, sen kan du skriva texten hur du vill. Svårare än så är det inte.
Annons
Nej Ni missförtår nog. det är besökaren som ska skriva in texten som sedan ska formateras in i bilden, pixlat..

kolla på länken jag skickade med. där kan man köpa en skylt och själv testa hur den kommer att se ut.

min hostare tillåter javascript.
De script som används på den hemsidan går att ladda ner gratis.
Problemet är att sätta upp en hemsida där scripten fungerar.
Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med det...
@ higgem
på denna sida kan du läsa hur man skapar formulär mm
[www.webdesignskolan.com/javascripts/javascripts.htm ] ..

tror att du kan finna ut det lika bra som den sida du refererar till

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem