Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Telia adsl..

Telia adsl..

...har jag men krångel nu. Det står längst ner på datan "anslutning till lokalt nätverk 3 en nätverkskabel är inte ansluten. Jag kilade iväg och köpte nytt modem men det hjälpte inte så det är något annat fel. Enligt Telia så är det inget fel på bredbandet heller, har kollat alla kablar men de verkar sitta där de ska. Någon som har en susning om va det kan vara för fel? "surfar" nu runt med 56k uppringt . Rätt segt faktiskt.
Antal svar på detta inlägg: 28
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Risken finns att ditt nätverkskort i datorn har gått sönder, ganska vanligt i dessa åsktider. kan du kolla med en annan dator?
har du nytt modem , så ligger ju förmodligen problemet i din dators nätverkskort eller kabel där emellan.
när du nu har ett nätverk3 så ser det ju även ut som om du haft problem tidigare.
det kan ju då bero på att du har fel inställningar i din dator.

fast/dynamisk IP tilldelning ?? osv.
Nej, har bara en dator men det hände faktiskt när det mullrade ute så du har nog rätt. Jag får helt enkelt skaffa nytt nätverkskort.
Tack för hjälpen.
Annons
Alla kablar har jag bytt ut, det glömde jag bort att skriva Göcke. Och jag har nog pillat på en del saker som jag inte begriper mig på så det är möjligt att datorns inställningar är fel, men om jag ska försöka ställa tillbaka så blir det garanterat värre så det är bäst att låta bli. Men då ni båda är inne på nätverkskortet vad nu det är så ligger troligen felet där.
pluppen, innan du byter eller om du byter så måste du ta tjuren i hornen och kontrollera dina inställningar i datorn, annars så kan du inte gå vidare i alla fall.
Jo jag vet, får väl hyra hem något proffs som kan gå igenom allt.
men hur du skall ha inställningarna finns ju att se på din leverantörs hemsida.
bara att följa instruktionerna.
inget du behöver ha experthjälp för
Jag misstänker att det är nätverkskabeln som krånglar. Du säger att du bytt alla kablar. Är du säker på att det är rätt sorts kabel?
Ja Viktor, jag var inne i teliabutiken och köpte rätt kabel, men även nu när jag inte använder modemet så kan jag fortfarande läsa "en nätverkskabel är inte ansluten" längst ner i högra hörnet, lurigt.
Jag har nu iallafall beställt ett nytt nätverkskort så om några dagar vet jag om det var det eller om det kanske är något annat.
Har du gått in i Enhetshanteraren och kollat nätverkskortet, eventuella felkoder mm?

Det blir ju dyrt om du ska rusa iväg och köpa nya grejor så fort "anslutning till lokalt nätverk "visas.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem