Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Win office

Win office

Av misstag har jag tagit bort hela Windows Office-paketet med Word, Excel m fl. Systemåterställning har gjorts och allt återställdes men nu krävs det antagligen "återinstallation" via min CD-skiva för bl a WIN OFFICE-programmet och "kodsiffergrupper". Hur gör jag för att få Word och annat att fungera som tidigare?
Antal svar på detta inlägg: 7
Du måste installera om hela Office paketat. I med skivan och låt det installera sig.
OBS
Du skriver Windows Office. Detta är fel om du tror att Officepaketet ligger på Windowsskivan.
Det fordrar en separat cd, såvida du inte har några sk recoveryskivor som man kan köra in för att återställa datorn med installerade program, men då försvinner nog alla dokument osv.
word har du i ditt op-system så de finns kvar
annars är det ominstallation av programmet från skiva som gäller
NJae fjällkon. Word finns inte i OP vad jag vet. Där finns bara text eller wordpadfunktionen
Wordpad kan förvisso läsa in en del från worddokumenten, men är inte helt kompatibelt.
Annons
Men han måste iallafall göra en ominstallation eller hur ?????
fins paketet kvar i datorn så behövs bara en reparation av installationen
men Microsoft Office skivan kan behövas vid det tillfället.
Erling
Kolla i Kontrollpanelen om du har Microsoft Office bland de installerade programmen.
OM de finns så klickar då på avinstallera/ändra och väljer Ändra.
Sedan behöver du nog Officeskivan. Jag tror datorn kommer att fråga efter den, men du kan ju alltid prova alternativet reparera som finns där.
Tack för tips! Jag blev tvungen att ta bort hela Office-paketet och ominstallera detta från Office-skivan och nu fungerar allt som det skall.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem