Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows Vista Home Premium

Windows Vista Home Premium

Jag har följande dator.

Problem är att när datorn står ett tag utan att göra nåt på den så låser sig Windows Vista kan inte göra nåt förutom att röra på mus-pekare!
När jag klickar på Ctrl + alt + Del så funkar den igen som vanligt när jag får upp Aktivitetshanteraren. sen låser sig datan också när jag gör på den också t.ex. inne på MSN..O måste göra igen CTRL ALT DEL....Vad kan va felet?
tacksam för svar de som vet nån lösning till detta.

Windows Vista Home Premium 32 Bit
Asus Notebook F5SL
Processor Inter(R) Core(TM)2 Duo CPU T5850 2.16 GHz
DDR Ram 4 GB
Hårddisk 500 GB
Grafik Kort ATI Mobility Radeon HD 3470 512 MB
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: 1 2 Nästa »

Admir_Z , på din beskrivning så kan man tro att det är någon skärmsläckare som träder i gång.

alternativt att energisparläge sätter datorn i något konstigt läge.

kolla reglerna för dessa!

om du nu ändå kommer in i datorn med att ta crtl +alt del, borde du se vilken
process som just då är mest aktiv .
kanske det kan ge dig en vink.

alternativ till detta : se till att alla microsofts KB är installerade , har du hoppat över en del, eller en del har misslyckats, så kan du stå där med fler problem än du kan gissa.

har du även dödat datorn med en norsk reset någon gång, kör en sheck disk på c: partitionen.
När jag går in på Aktivtetshanteraren.Så står det att Iexplorer.exe använder 62.700 kB och msnmsgr 40.148 kB Det händer att när jag startar datan bara o loggar in på datan o gör inget på den bara loggar in.Så händer också att datan låser sig o måste in igen på Hateraren för att den ska låsas upp.

Har ingen skärmsläkare på det är Avstängd.Har stängd också Vista funktionen att datan går till Vänteläge efter nån minut....På denna Laptop med Vista har jag aldrig haft problem med att jag måste hålla in knappen för att den ska stängas av...

Jag använder inte äns dator så värst bara MSN/Internet/Skype/Musik och Office Program!

O så händer då o då datorn går bara på Vänteläge när typ inne på internet.
Alla uppdateringa som har kommit hittils varenda en är uppdaterade t.o.m Windows Vista SP 2 är installerad på min Vista
Annons
Admir_Z , kolla dina energi lägen i datorn, det är extra viktigt om det är en bärbar.

kontrollera även att fläckten ser ut att snurra med rätt hastighet.
så det inte är ett värmefel som får den att dra ned cpu hastigheten.

vad det kan vara , ligger hos dig att forska i, vi kan bara på avstånd ge dig tipps som kan ge dig en väg att lösa problemet.

nödvändigt är även att du kollar systemloggen, om du vill leta vidare , där kan du ha en vink till vad som händer.
Admir_Z !

Det finns något som heter fabriksinställning. Ibland heter det Recovery. Du kan även prova systemåterställning.

Du har rört till ordentligt. Vi blir yra i huvudet.

Troligen är du från Jugoslavien. Då är det inte lätt.
Fläkten är i alla fall hela tiden igång på min Laptop sen jag köpte datan!
Va jag har också märkt att ibland försvinner ikonen där det står hur mycket det är kvar av batteriet på datan när jag kör datan med batteriet.O jag har datan ca 5 CM från databordet.Det måste vara nåt fel på Windows Vista skulle jag själv gissa på!

Jag har en gång formaterat datan.men det hjälpte ingenting.Jag har Orginal Recovery CD till min Laptop....

Får väl nog ringa ASUS Service eller Microsoft Service och Siba Service där jag köpte datan...För att få slut på problemet liksom
Systemåterställning hjälper inget.Det blir ändå fel den låser sig,eller så hackar den upp sig...

Leiake..A jag är från Balkan.Men jag har en hel del kunskap kring datorer men just detta kan jag inte hitta lösning till hahah
Admir_Z , jag sätter ett stort hopp till att ditt problem är hårdvarurelaterat,

på det sättet du beskriver problemen.

men tror , (som man bör göra i kyrkan ) att det är någon felinställning du har i din dator.

Har du även ASUS live update , så testa om just liveupdate mjukvaran är den senaste och att du tagit hem de senaste drivrutinerna från dem. för hårdvaran
Admir_Z !

Ha,ha! Du är mysig.

Men är du så insatt i datorer. Då måste du drabbats av mekaniskt fel. Det blir att "lätta på lädret".

Jag vet inte vad "torsk" heter på balkan. Men du är nog det.
HAHAH!

Nä men jag ska nog formatera om datan! om det blir samma problem.Då kommer jag lämna in på Siba Service ända ut väg liksom

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem