Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

ADOBE Flash Player

ADOBE Flash Player

Hej.
Jag har ett problem. Kan inte installera rubricerad programvara. Svenska spel kräver en uppdatering och det har alltid funkat, men nu hänger sig datorn när jag klickar på raden som uppmanar mig att godkänna en aktivx-komponent vid installationen. Jag kör XP SP3 med IE8. Jag tror att problemet kom i och med att jag gick från IE7 till IE8. Jag har kört en avinstallation av den "gamla" FlashPlayern. Har även sett till att inga andra program körs.
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

vet inte vad du gör för fel

i IE8 kan du se vilken version av Flash player du har instalerad

jag kör denna i IE8 på en XP burk med senaste SP3

Namn: Shockwave Flash Object
Utgivare: Adobe Systems Incorporated
Typ: ActiveX-kontroll
Version: 9.0.47.0

titta under Verktyg /hantera tillägg i IE8
BoboSlacke !

Jag tror du lider av spel"djävulen".

Då fungerar inte FlashPlayer.

Jag har samma problem.He,he!

Om du skulle vinna 10 miljoner vad gör du då.
Köper systembolaget i Skinnskatteberg.
leiake
De var ju också ett svar ..........(kommentar överflödig)

Ominstallation ,hadde samma problem som du men funka efter det jag gjort en nyinstallation
Annons
använd denna länken för att ladda hem Flashplayern
[http://www.adobe.com/se/]
Jag har försökt på alla möjliga länkar även den du föreslår. När jag tittar i aktivitetshanteraren stå det att programmet inte svarar. Jag klickar ner internet och vid ny uppstart får jag reda på att IE avslutats felaktigt och jag kan välja att starta om där jag var eller gå till min startsida, som naturligtvis är IS. IE hänger alltså. Kan det vara någon inställning i IE som är tokig. Det var aldrig något problem med IE7.
avinstalera IE8
Kan det fixas med att installera exempelvis FF och sen försöka installera FlashPlayer via den? Jag vill ogärna avinstallera IE8 eftersom jag inte vet vad hur jag sen ska komma ut på nätet.
BoboSlacke!

Du har alltid kvar minst IE6. Du behöver inte vara orolig att av- installera.

Svenskaspel har ju FlashPlayer på sin hemsida. Den går väldigt fort att ladda hem.,men du måste reparera din webbläsare först.
På den här sidan finns ett litet avinstallationsprogram för IE8 av Microsoft, som du kan ladda ned för att vara säker på att du får bort detta.
http://blogg.tkj.se/avinstallera-ie8/
Är det bara att avinstallera via kontrollpanelen/ta bort program?
Jag kan inte se att jag har IE7 eller IE6 där, bara IE8. Finns min tidigare IE-version gömd och blir den aktiva efter avinstallation av IE8.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem