Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Norton-problem

Norton-problem

Hej!

Jag har ett problem med mina Norton-program. Norton Antivirus 2004 och Norton Internet Security 2004.
Dom startar och kör när man startar datorn och kommer upp som vanligt i det högra nedre hörnet. Men jag kan inte öppna programen. Om jag dubbelklickar på NAV- eller NIS-ikonen så kommer det upp en ruta, "Windows Installer" "Preparing to install..." Men sen händer det inget mer. Klickar jag "Cancel" så ändrar den namn till "Norton WMI Installer" "Canceling...".

När jag högerklickar på nåt och trycker "Virussök med Norton Antivirus" får jag upp en annan ruta förutom Windows Installer som ger mig meddelandet att "En produkt som kräver Norton WMI Update finns fortfarande installerad på systemet."
Kan då endast trycka på OK och efter några gånger så kommer ännu en ruta upp:
"Skriptfel i Internet Explorer
Ett fel har uppståt i skriptet på den här sidan.
Rad: 40
Tecken: 3
Fel: 'RoadmapFrame.CancelButtom.style' är null eller inte ett objekt.
Kod: 0
URL: res://C:\Program\NORTON~1\NORTON~1\NAVComUI.DLL/ScanProg.htm

Vill du fortsätta köra script på den här sidan?"

Har kollar vad adressen leder till och det är den bild som visas när man söker igenom datorn.

Har provat starta i Diagnostikstart och då funkar det som det ska. Sökte då och inget hittades.

Kan tillägga också att LiveUpdate fungerar precic som det ska.
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

Varför har du båda? Det är ju som att be om problem. Välj ena avinstallera det andra.
Jag vet inte riktigt. Är det inte olika saker i dom?
Vi köpte iaf en dator från dell där det ingick och tror väl det var installerat också.
Kan det vara sp2 som spökar??
Annons
Norton IS innehåller Norton Antivirus så att installera båda är att be om problem, i stortsett alltid till 99.9% blir det problem när man har två antivirus program installerade samtidigt. är de av olika m'rken så brukar de hitta varandra och tycka att det andra programmet är ett virus. finns mycket knas som kan uppstå.

Så förslagsvis avinstallerar du Norton Antivirus. eftersom Norton IS har massa annat som du kanske gilar och vill ha kvar.

Sen felet du får om scriptet är troligen för att någon inte kan programmera javascript. eller så uppstår scriptfelet för att programmen krockar.
Norton Internet Security innehåller mycket riktigt både brandvägg, antivirus + lite annat junk...

I system tray dyker det upp två ikoner... Brandvägg + Antivirus

Norton skulle aldrig tillåta att två instanser av samma program körs på samma dator...du skall ha två ikoner...

Får du det inte att funka...avinstallera och installera sedan om...Norton Internet Security
Kom ihåg att aktivera Windows egen brandvägg om du inte har någon annan...du kan slå av den när Norton funkar korrekt igen...

/
Jag har både AVG och NAV samtidigt o det går bra! Det har hänt att den ena inte har hittat nå't men den andra har.
Mvh
Rob:
Du säger att NIS innehåller NAV, kan det inte va så att det är det jag har? Eftersom jag fick den så här av dell så borde ju det va så här det ska vara. Eller?

Är det det du försöker säga, Paco?

Men tycker ni alltså att jag ska installera om alltihopa?
Avinstallera norton 2004 som alla säger så finns allt du behöver i internetsecurity 2004 kör den själv funkar ok ...sen så är det så att 2 antivirusprogram i samma burk, brukar ta ut varandra..som Rob säger. Antar att din dator e updaterad me senaste ie, ang scriptfelet du får.
Hur kommer det sig att det fungerar när man startar i Diagnostikstart? För då kör ju både NIS och NAV. Kan det vara nåt annat program som stör?
Hej igen.

Har inte haft tid(ork?) att avinstallera och installera igen. Men har gjort lite research på nätet. Har läst på några olika forum och i princip alla så står det att det inte har hjälpt med att installera om. Så väntar med det

Det ställe som bäst beskriver mitt problem är längts ner på denna sida
http://www.cybertechhelp.com/forums/archive/index.php/t-6366.html

Och ska tillägga att jag har NIS, och som ni har sagt så ingår NAV i det så jag NAV på det sättet.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem