Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Svårlästa tangenter HP Pav dv6

Svårlästa tangenter HP Pav dv6

Har en HP Pavillon Entertainment PC dv6-1100 notebook.

Jag är ej nöjd med tgbordet.
Svarta tg-ter med vita tecken på MEN dessa tecken är i stort sett osynliga om man inte har full belysning på tg-bordet.
Med USB-lampa funkar det hyfsat MEN
finns det smart sätt att lösa problemet?
Klisterlappar?
Byta tg-ter?

Helst skulle jag vilja ha "självlysande tecken" men då blir det väl livsfarlig strålning.

Finns det en lösning?

(Annars är jag mycket nöjd med datorn. Den bästa jag haft och jag är inne på min 4e PC)
Antal svar på detta inlägg: 29
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Svarta tg-ter med vit text är egentligen en misslyckad kombination. Vita eller grå med svart text, Fet stil vore bätttre
ett externt tangentbord med uderliggande belysning
Birger!

Jag har silvergrått tangentbord med svart text. Perfekt.

Jag både ser och hör dåligt,som du vet. Men det fungerar utmärkt.

Annons
Leiake - det blir nog din variant fast jag tycker att det är onödigt med ett extra tg-bord.
Fast det skulle vara kul att testa ett med underliggande belysning. Ska kolla med datafirmorna på stan om jag får låna hem och testa.
Du kan även ta fram ett tangentbord på skärmen och skriva med musen, så att säga.
start/kör/osk

Birger!

Min fjärrkontroll till TV:en hade underliggande belysning. Det var bra så långt.

Men när blev allvar så fick man ju tända i taket alla fall. Annars så hittade man inte till "toa".

detta inlägg hr jag zkrive på pattrikkkes tips

Det tog tid,men är roligt.

Undrar varför detta tangentbord finns. Troligen någon handikappgrej.
Det är ett hjälpmedel för de som har hp datorer(inklusive mig själv).

Ett hjälpmedel i alla fall, fast det går fortare på det vanliga qwerty tangentbordet.

Visste ni förresten att "typewriter' är det längsta ord man kan skriva på enbart den översta raden på ett qwerty tangentbord? Typewriter är engelska för skrivmaskin
I bland får jag oönskade förflyttningar på skärmen,då gör jag systemåterställning,en it snubbe sa att det är inte så klokt bättre att åtgärda problemet direckt.är systemåterställning skadligt för datorn?
Cicero! Vi fattar piken, men vi är inne på tangentbordsämnet i alla fall.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem