Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Internetproblem...

Internetproblem...

Jag har stora problem med min internetuppkoppling. (Spray adsl, XP home sp 2, ie sp1) Ibland, numera väldigt sällan, kan jag utan problem ansluta till internet. Men för det mesta funkar det inte alls. Inget fel på adsl-modemet, spray hävdar att problemet inte ligger hos dem... Det kan vara så att jag är uppkopplad, stänger av datorn utan att göra några ändringar i inställningar, men nästa gång jag ska ut på nätet s&...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: «1 2

Cyrus, man kan ju ställa sig frågan varför går det i det ena jacket men inte i det andra.
Om det i vekligheten är så.
Felicia har ju ett argument om nätverkskortet om det är 10/100Mbit som strular, kan mycket väl var ett sådant fel.
det finns fler som har haft liknande fel

Linda försöker att ringa in felet, hon har ju fått uppgifterna att det är ok mellan modem och spray.
Och för hennes del är det nog så att hon måsste hitta ett sätt
att reprodusera felet.

Sedan tycker jag att är man lite händig så kan man nog dra egna kablar för telefon ledningara hemma.

så här bör jacket kopplas
http://www.internetstart.se/bildgalleri/pics/00898.jpg
Föregående inlägg bör annamas utan större notis heh
Göcke
Enligt bredbandsbolaget så ska man i sitt hushåll leta upp
"huvudjacket"
Annons
Blixten6-10 , jag fixar huvudjacket själv och dragningen också.
Svar till Göcke.

Den enda anledningen kan ju bara rimligtvis vara att den "låååånga" förlängningsdosan som Linda använde sig av, inte riktigt höll måttet!

Då alla telejack utgår ifrån det första så kan man inte komma fram till så mycket annat.

Om jag vore du Linda, så skulle jag koppla in modemet på det första jacket igen, i köket, där det osar.... köp till en låååång KAT5 kabel istället, och försök att dra den på ett vettigt sätt så att man inte snubblar på den varje natt, och dina problem är antagligen lösta. Åtminstonde på insidan huset, och det som är utanför är ju inte mycket att göra åt....

Ännu en gång.....

Lycka till
Minion IT , något skumt var det.
men att dra en cat5kabel blir dyrare och grövre och att få flytta första jacket är inte svårt.
det man behöver är lämplig längd på en 2pars partvinnad kabel och ett nytt jack , fördelen med detta är att man får ytterligare ett
telefonjack, mindre hål att borra om man skall gå igenom väggar och kravet att ha kabeln skärmad är uteslutet osv.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem