Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Ny flik

Ny flik

Skulle vilja att man kom till en sida när man öppnar en ny flik, istället för en blank sida? about:blank öppnas ju som standard.. Men den texten borde ju finnas i någon fil eller något.. Sökte i registret på about:blank, men där fick jag ingen sökträff..

Har XP SP2 med IE7.
Antal svar på detta inlägg: 9
Vet inte om detta löser ditt problem men testa och håll nere Ctrl samtidigt som du trycker på ett sparat bokmärke.
om du klickar med höger musknapp på en länk (sparat bokmärke) så kommer det fram ett litet fönster med:
Öppna
Öppna i nytt fönster
Öppna i ny flik
....
det är bara att välja vilket man vill göra
verktyg/Internetalternativ/Flikar Inställningar "när en ny flik öppnas öppna"

kan det ge dig det du önskar
Annons
edit missade att det var IE det handlade om
By default, Internet Explorer displays the Welcome to tabbed browsing page or a blank page when you open a new tab by clicking the New tab button or by pressing CTRL + T. If you prefer that your home page appear when you open a new tab, follow these steps.

To display the home page on new tabs

1.

Open Internet Explorer by clicking the Start button Picture of the Start button, and then clicking Internet Explorer.
2.

Click the Tools button, and then click Internet Options.
3.

Click the General tab, and then, under Tabs, click Settings.
4.

In the Tabbed Browsing Settings dialog box, select the Open home page for new tabs instead of a blank page check box, and then click OK twice.

kan det hjälpa ?
mer info här för både IE7 och IE8


http://windowshelp.microsoft.com/Windows/en-US/help/828bea28-cb16-4da2-
beac-571938a9f8731033.mspx
den svenska stödsidan
[http://windowshelp.microsoft.com/Windows/sv-SE/internet-explorer.mspx ] ..
Tack så mycket för hjälpen! Nu får jag IS på flikarna också!
Jag känner mig tvingad att sänka mina datorkunskaper från en 4:a till en 3:a.. Windows 95 var jag riktigt high på en gång i tiden, men sen dess har det bara gått utför!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem