Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Otillräckliga systemresurser

Otillräckliga systemresurser

Vid ett flertal tillfällen vid försök att ansluta har detta meddelande kommit upp otillräckliga systemresurser för att ansluta till angiven tjänst. Är det något jag kan göra eller håller den på att ge upp? Rutan novisen
Antal svar på detta inlägg: 5
Hej Rutan
Jag har inget svar att ge dig, men du kanske ska berätta lite mera ändå.
Vad har du för dator och operativsystem och du skriver att det är när du ska ansluta. Till vad då?? och hur gör du för att ansluta?
Hur mycket Ram-minne har du inmonterat ? och hur mycket är ledigt?

Har du nåt särsklt program igång då det händer?

du har inte sett nåt felmeddelande som tillhör något särskilt program?

Det är inte så att du har installerat nåt nytt program innan detta inträffade?

Har du scannat ur datorn efter virus och spyware?
Så här är det Jag har Windows xp Ram-minnet är 224 MB hur mycket som är ledigt vet jag inte. Det var från skrivbordet efter att ha kopplat upp mig mot glocalnets mobila bredband som det hände,oavsett var jag försökte ansluta till. Jag har scannat ur datorn ja Kan läsa mig till att ram-minnet har samband med virtuella minnet vilket jag frågat om förut Nåbväl problemet har inte återkommit. Kan vara som Zenit skriver att jag installerat något nytt innan.Anser det löst för tillfället. Inser att jag behöver förbättra mina datorkunskaper.Finns dock mycket att hämta under hjälpavsnittet har jag lärt mig. Tack iallafall för att ni bryr er
Annons
Hur stor växlingsfil har du ? den bör vara minst 3xram minnet i ditt fall alltså 672 MB men gärna mer.

kolla även hur mycket plats som är ledigt på hårddisken det kan vara så att växlingsfilens storlek anges av windows och då justeras den av operativsystemet, då kan ju vara så att då windows ville utöka växlingsfilen finns det till slut ingen plats kvar på din hårddisk att använda.

Ett annat tips. kolla hur många saker som starta med datorn både i autostart mappen och i msconfig fliken autostart, där bör bara dom viktigastre sakerna ligga som till exempel antivirus ,brandvägg, antispyware och om du har behov av nåt särskilt program. Många program lägger sig där och tar upp både processor-kraft och minne efter installtionen.
Windows XP

Rekommenderat RAM-minne 512 MB
Rekommenderad processorhastighet 1 GHz





Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem