Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Vista Home Premium

Vista Home Premium

Jag var och hjälpte en kompis i går och formatera om hans dator. Vi fick nästan 100 uppdateringar att installera genom update. Min fråga är, ska man inte få ner sp 1 och 2 i stället genom update? Om inte, hur och var hittar man sp 1 och 2 till Vista Home Premium?
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

KB936330 = sp1
[www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=sv&Familyid=F5598
42A-9C9B-4579-B64A-09146A0BA746 ] ..
är den långa sökvägen till just nedladdningen på
microsofts download, osv

hade du trott att du skulle fina den på någon annan platts än download

KB948465 = sp2
[www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=891ab806-2431-4d00-afa3-
99ff6f22448d&displaylang=sv ] ..
Nej, men jag trodde att den skulle dyka upp i upate som finns i Windows Home Premium. Hur blir det då med alla de uppdateringar som vi har installerat från just update? Blir de borttagna automatiskt när man installerar sp 1 och 2? En annan fråga till dig Göcke, måste man installera både sp 1 och sp 2 eller räcker det med sp 2?
svaret på just uppgraderingen är enkel, formaterar man så skall man vara förberedd med att ha tankat hem servicepacken om man vill spara tid.
Annons
svaret på ditt senaste är att instalerar du båda sp packen , har du två +1 återställnings punkter att falla tillbaka på
Okej, men hur går vi vidare nu då? Ska vi tanka hem sp 1 och 2 och installera dem? Och alla de uppdateringar som vi har hämtat hur gör vi med dem?
uppdateringarna , skriver du ju över om de finns med i SP packen
det är därför som jag skriver att man skall vara förberred, det är ju kaka på kaka att först lägga på enskilda fixar och sen den samlade servicepacken osv, så jävla roligt är det inte att installera fixar och servicepack
Har svaret på en fråga, man måste först installera sp 1 innan man kan installera sp 2. Men de nästan 100 uppdateringar som vi har hämtat hur gör vi med dem?
se mitt förra svar
Tycker det är ganska roligt att installera om datorer så för den saken gör det inget, tänkte mest på om det blir dubbla filer när man redan har installerat de en gång och sedan igen i service packen men som du skriver så skrivs de över när man installera sp packen.
Jag tackar för dina snabba svar Göcke och stänger tråden eftersom du har gett mig svar på mina frågor.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem