Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

MSN Det bästa på ...........

MSN Det bästa på ...........


Ovanst fanns i min Inkorg (Hotmail) i morse, inkommit 01.35

När jag öppnade, var det flera sidor med bokstäver huller om buller och tecken

Kan det vara ett Virus eller vad??

Gjorde en Live up date "Norton" men dom hittade inte nåt?????

Någon annan rom fått likadant?????
Antal svar på detta inlägg: 10

Kan ju inte stava ens; rom skall naturligtvis vara som

Du är nog inte ensam om det, Berit.
Jag har fått ett likadant.

Tror inte det är virus, utan mer att det är ett mail från msn, fast det ser ut som en kod bara.
Det är nog en liten miss någonstans.

Det är vad jag tror.
Ja, jag har fått samma. Men det fanns en länk med, men jag klickade aldrig på den. Den sista versionen av MSN (som man var tvungen att uppdatera till) upplever jag som jobbig.
När jag skall kolla min inkorg så måste jag ånyo logga in. Får en sida om att "sidan kan inte hittas", klickar en gång till och då går det bra. Sen när jag loggat in på min inkorg blir jag utloggad från MSN. Fattar ingenting.
Annons
Va det en länk som du öppnade eller va skälva mailet sånt ?
Tycker det låter lite som att det är nån Virus eller Trojan .
Försök att scanna datorn me nåt annat program tex AVG eller Avast för det är skillnad på dom olika antivirus programmen så dom kan hitta lite olika , om jag inte minns fel så har Avast en online scannar som du inte behöver installera .
Sök på dom olika kända antivirus programen och va mycke försiktig med dom okända då dom oftast innehålller just virus och trojaner .

Hoppas att det inte är nåt virus så du slipper en massa jobb .
Lycka till !!!!

PS: öppna aldrig okända länkar i mail !
Jag har också fått samma, såg ut som HTML-kodning, eller vad det heter. Öppnade heller inte länken.
/Maud
Nej, jag har inte öppnat länken och jag har inget virus. Tycker bara att sista versionen inte är riktigt genomtänkt. Vill jag logga in till min inkorg så blir jag utloggad från själva MSN. Det var aldrig så i de tidigare versionerna.
kasta det i papperskorgen,
har msn/hotmail/live missat ett utskick så kommer de att göra om det
och be om ursäkt.
det ni ser är html-koden för en sida. och så skall det inte vara.

Naturligtvis gick jag på den nya versionen av Windows Live/Messenger

Har inte provat än

Kan jag ångra mej om det bli krångligt? Och i så fall hur?
Berit!

Det går inte att ångra sig. jag tog bort den nya versionen Windows Live Messenger 2009 som den heter och laddade ner en äldre version, men ack ack. Det gick inte det. Fick besked om att ladda ner den senaste versionen.

Tack för era svar

Önskar ALLA en fin dag, utan några problem med Datan

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem