Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

3G Modem

3G Modem

Har blivit erbjuden ett mobilt modem från Glocalnet 3G Turbo det är Telenors grejer det blir 100kr billigare i månaden än det fasta modemet jag har idag det är ungefär samma hastighet på båda någon som har erfarenhet av dessa mobil-modem är det något att satsa på eller gör jag bort mig jag har en stationär dator med vista installerat
Antal svar på detta inlägg: 4
Har du fast bredband så tror jag att du gör bort dig med ett mobilt internet.

Hade jag haft möjlighet att få ett fast bredband så hade jag skippat det mobila.
boax;
Läs sid. 84 i "PC FÖR ALLA" Nr 9. 2009 under "Frågor och svar"
"Kan jag skippa mitt fasta bredband?"

anm. Man skall alltid kunna lämna tillbaka modemet om det inte fungerar,
dvs. öppet köp. Så har det varit hos Telia.
Har testat mobilt från Glocalnet och det var det sämsta skit jag varit med om,mycket slöare än gammalt uppringt internet trots att jag har turbo 3g täckning enligt deras kartor,fick ett nytt modem men det var lika illa det,så det fick bli en annan operatör istället.
Annons
Har ca 1 års erfarenhet av Telia ZTE 3G bandsmodem som jag kör på både Mac och PC. Funkar alldeles utmärkt men numera har ju nästan alla hotell och konferenslokaler Wi-Fi, varför behovet har minskar för min egen del. Utomlands skall man passa sig, det funkar ibland men fakturor på 4 siffriga belopp kan bli följden av någon veckas vistelse har jag läst om.
Samma gäller utomlands...Wi-Fi finns gratis på de flesta orter. Man får login sen är det bara att jobba.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem