Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows XP professional

Windows XP professional

Har precis köpt en dator med XP Professional men jag fick ingen skiva med tyvärr. Hur göra? Kan jag beställa en skiva från Microsoft? Sen undrar jag var kan jag hitta produktnyckeln till detta op system. Har Vista själv och kan nada om XP.
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Nä men!!
Grattis till köpet

Finns det inget os alls installerat nu då?
Jo visst finns det. Just XP Professionale. Sen undrar jag hur man får Ctrl+A att funka i mina dokument? Nu kan man bara ta bort en bild i sänder. Det finns ju inte en likhet mellan XP å Vista.
Tack Patrikke.
Jigsaw det är väl inte så att du har en mapp bland dina dokument ( c dis) där alla driv rutiner ligger eller i nån annan mapp kolla det , på vissa datorer kan det tydligen vara så , det va det på min fast den va beganad men tydligen gör även data affärer så att dom låter driv rutiner ligga i en mapp annars så är det väl bara att höra av sig där du köpte den och få en skiva för det ska du kunna få till datorn.
Annons
jigsaw
Här tar du hem SIW

Men lägg den på en sticka försäkerhts skull.

http://www.snapfiles.com/get/siw.html


Ja visst det fungerar med att söka System Info med hjälp av SIW.

Det är bara att ladda ner programmet och installera det.

Jag kör Win XP prof. och med SIW kan jag se vilken produktnyckel
som hör till operativsystemet.
dum fråga , vilket märke blev det på datorn?
och är den begagnad.
är det en märkes dator, skall du inte vända dig till microsoft.
utan vända dig till märkes supporten.

har du köpt den begagnad , skall du kräva skivan av den du köpt den av
XP vilket Operativsystem! Nu har jag tömt hela datorn och gjort en systemåterställning så långt tillbaka som jag kunde gå. Det var också tangentbordet som var kass, bytte och nu funkar det som det ska. Datorn startar upp på under ½ minuten men det lär väl ändras när man lägger till lite program och fyller den med annat. Är väldigt nöjd så här långt.
Tack för eran hjälp.
Fick även en 17" philips 170B4 lcdskärm på köpet samt en optisk 5 knapparsmus. Rena kapet enligt mig. Fick ge 500 spänn för alltihop.
Angående at ta bort flera bilder så kan då jag trycka ctrl+a för att markera alla.
Håller jag ner ctrl så kan jag markera flera bilder.
Markerar jag första och håller ner shift och klickar på en fil längre ner så markerar jag första till och med den som markören står på då.

Konstig och knepig förklaring, men du fattar nog...
Hejsan såta ISáre.
Nu ska vi reda ut detta.
Felet med att CTRL+A inte funkade var att tangentbordet inte fungerade. Sen har jag tagit reda på att datorn är ett företagsköp där dom sålde ut datorer till anställda pga byte av datorer på företaget. Därför finns ingen skiva.
Finns det ingen klisterlapp heller med produktnyckeln, brukar sitta på undersidan nånstans.

Om det är en företagsdator verkar det skumt om inte nyckel-lappen finns där.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem