Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Vågar man surfa

Vågar man surfa

Googles egen statistik visar att antalet infekterade webbsidor har mer än fördubblats det senaste året, och vissa veckor har mer än 40.000 sidor blivit infekterade
Antal svar på detta inlägg: 8
Ursäkta felstavningen ! Ska vara våga.

blev rubriken bättre nu /göcke
Jo det ska man våga bara man tänker efter vad man gör och hur , bra virusprogram måste man ha fast det är svårt att veta vilket som är bäst .

Inte trycka på alla länkar man hittar utan försöka gissa sig till om det är nåt seriöst eller inte ibland kan man faktiskt se på sido adressen om det är nåt skumt iaf enligt mig .

Sen får man nog ta det att man nångång får otur o får nåt otrevligt i maskinen , jag glömmer inte Trojanen som jag fick i somras och sen dess är jag lite försöktig .

Just nu tycker jag att det är värst på MSN ( messenger) alla dessa meddelanden som kommer når man är offline som just innehåller spionprogram jag blir sur på dom som jobbar på MSN att dom inte försöker göra nåt åt det , jag mailade dom om problemet svaret va att jag skulle få nåt program om jag betalade o det tänker jag inte göra .

Tack Göcke!

En handlare uttryckte sig så här.

När man kör med fiberuppkoppling bör man ha en router,vare man behöver det eller inte.

Syftet skulle var att man då ha 3 brandväggar .En i routern,en i windows,samt en i detta fallet norton.

Ska detta vara nödvändigt?? Eller var det bara för att få sälja?? 1795:-
Annons
Bea, kan väl knappast vara MSN som är boven i dessa medelande.
utan andra som utnyttjar möjligheterna
Thomas2 , var säljare sin egen guru. säljer nog det mesta med mördande prat.

en router plus en i datorn kan fungera , men två i datorn blir ofta konflikter.
Tack för det göcke! De ante mig att han ville "Lura" på mig en router,fast jag ingen behöver.
Mitt antivirusprogram varnar mig när jag är ute på hal is.

Då får man själv bestämma."Vill du fortsätta" frågar dom lite diskret.
En gång svarade jag JA. Men det gör man inte om.

Då är det fabriksinställning som gäller. Det är ju mysigt tidsfördriv. Jag älskar att starta om Windows. Men det finns sådant som är roligare.

Det här med Virus. Det är bara till för amatörer. Jag tror inte detta problem finns i den högre IT-eliten.
>Göcke< ja det har du helt rätt i och det är inget man lätt kommer åt men jag tycker att det vore i MSNs intresse att försöka fixa det , men som sagt dom länkarna går jag inte in på passar mig mycke för det .

Natti Natt

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem