Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Tjänster i Vista

Tjänster i Vista

Det finns ju en del tjänster igång i Vista som alla vet. Denna tjänst skulle jag vilja veta vad den gör på ren svenska och om det är säkert att stänga av den?
Telephony heter den och jag hittade en beskrivning på den i just tjänster.

Tillhandahåller stöd för telefoni-API (TAPI) för program som styr telefonienheter på den lokala datorn, på nätverket och på servrar som också använder tjänsten.
Antal svar på detta inlägg: 4
This service is required for dial-up modem connectivity and to use the Fax service.

Some VPN connections may require this service to be enabled.
You may require this service for some direct cable or DSL providers, depending on how they implement their logon process or some AOL functionality, depending on software used.
If Dial-up, cable or DSL internet access no longer functions properly with this service disabled, place it into automatic.
If you are connecting via a hardware router or gateway, this service is not needed.


kanske hjälper
Tack zenit för ditt svar. Jag kunde inte stänga av den enligt datorn för det var en annan tjänst som tydligen var beroende av denna men pausa gick bra,
har du en fax-tjänst under skrivare, så är det förmodligen den som håller processen.
Annons
Dependencies:

What service Telephony needs to function properly:

* Plug and Play (HB, HP, B, U)
* Remote Procedure Call (RPC) (HB, HP, B, U)
o DCOM Server Process Launcher (HB, HP, B, U)

What other service require Telephony to function properly:

* Fax (HB, HP, B, U)
* Remote Access Auto Connection Manager (HB, HP, B, U)
* Remote Access Connection Manager (HB, HP, B, U)
o Internet Connection Sharing (ICS) (HB, HP, B, U)
o Remote Access Auto Connection Manager (HB, HP, B, U)
o Routing and Remote Access (HB, HP, B, U)

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem