Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Word 7

Word 7

Undrar om det finns något sätt att ändra datumskrivning i ett dokument? Jag får ofta dokument från ett land där man skriver 31.10. 2009. Någon som vet om man på ett enkelt sätt kan ändra detta överallt i dokumentet till 2009-10-31?
Antal svar på detta inlägg: 8
Klicka på "Språkidentifiering" "Hur gör jag"

http://office.microsoft.com/sv-se/word/HP052416891053.aspx

Kan vara fel men kolla
Nej, hjälper inte. Språket är svenska (från Finland) men där skriver man datumet från andra hållet. Jag håller på med släktforskning och får material därifrån och måste "översätta" datumen. Det är lätt att man skriver fel om man inte ser upp. 12.10.2009 kan lätt bli 2009-12-10 istället för 2009-10-12. Därför vore det bra om det fanns nå'n funktion som "vred datumen rätt" innan jag skriver in uppgifterna
Antar att du har testat att gå in på fliken Infoga och sen Datum och Tid??
Annons
Du skriver Word 7, är det detsamma som 2007??

Prova i så fall att klicka på det lilla frågetecknet högst upp till höger och skriv in datum och sedan sök.
Du får då anvisning om inställningar.
Prova om du har någon nytta av detta.
Tack. Jo, jag menar Word 2007 Skrev fel för jag var trött. Jo, det som fungerar bäst, är att markera datumet, och sedan INFOGA/Datum o tid. Jag provade att markera all text för att se om bara datumen ändrade sig, men det gick inte...Tack
Nej, upptäckte att det blir ju DAGENS datum, när jag gör som ovan...
Vet inte om jag är ute och seglar i detta ämne, men kan denna bild hjälpa dig på traven?

http://www.internetstart.se/bildgalleri/pics/03684.jpg
Tack jigsaw, men det var så jag gjorde sist. Jag får byta på varje datum, men det blir DAGENS datum. Det jag vill ha att det ändrar datumformat från det datumet som står, t.ex. 09.06.1916 till 1916-06-09. Helst att jag kan markera hela sidan, och alla datum ändrar sig till rätt format, men det verkar inte finnas något sånt sätt..

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem